.

.

söndag 6 november 2011

Sköna söndag


Igår var det fullt upp. En solig härlig lördag gjorde att vi ville ta en skön promenad. Det var varmt och skönt och avkopplande. Sedan var det dags för matlagning då vi skulle ha gäster på kvällen. Det blev en fantastiskt härlig kväll med mycket prat och faktiskt lite dans trots att våra gäster bara bestod i en vuxen och två barn. Det är en speciell känsla att ha vänner som man kan ta sig en sväng om med i alla lägen då musiken blir för lockande :D

Creme Ninon med ostgratinerade grisini  till förrätt. Gorgonsolaspäckad fläskfilé med ugnspotatis och min egen spicy rödvinsås. Och så testade jag en helt ny efterrätt. Kladdkaka med vit chokladmousse och hallon uppe på. Den blev väldigt god men mycket mäktig.


Idag har vi gått på en uppfriskande promenad och sedan bjöd vi min mamma, pappa och syster på resterna av kakan.

Nu är det definitivt slut på lovet och i morgon börjar verkligheten igen. Men det är inte så långt till vinterlovet :)

Ingen skrivtid i dag. I morgon vet jag att det finns tid för det igen. Det känns också härligt. In bland orden igen. Då får jag simma in i bokstäverna och lägga in mina ändringar i mitt andra manus. Jag ska leva lite med den nya titeln, ändra huvudkaraktärens namn och jobba mer med början. Den måste styrkas och byggas upp, så att den blir starkare. Nu ska jag ge barnen mat och sedan ska vi ha en skön kväll i soffan.

För att tjuvstarta skrivveckan så visar jag Creative Writing Masterclass del 4: Setting.



Kakbilden är lånad från nätet.

9 kommentarer:

  1. Vad höstfint har gjort på din blogg.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg du har fat... fin höstbild och vilken smarrig mat! Creme Nino är en favorit!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Men wow vilken kladdkaka...för en gottegris som mig ser den gudomlig ut! Underbar helg förstår jag, älskar med att umgås med vänner!

    Kram fina!
    Adela

    SvaraRadera
  4. Låter som en fin helg! Simma nu lugnt bland bokstäverna! :)

    SvaraRadera
  5. den chokladkakan såg ju inte helt fel ut... :P

    SvaraRadera
  6. Den där kladdkakan kommer jag drömma om :) Och vilken fin förändring du gjort på bloggen! Gillar!

    SvaraRadera
  7. Den där menyn skulle inte ha suttit i vägen igår - smaskigt!

    Vilken härlig höstbild du har här på bloggen - den gör mig både lugn och glad:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åsa:
    Tack! :)

    Anna:
    Tack! :)
    Vi har haft en riktigt härlig helg!
    Kram!

    Adela:
    Kakan var verkligen god och det finns inget bättre än att få umgås med härliga vänner :)
    Ha en riktigt härlig vecka!
    Kramar!

    Joanna:
    Det blev en riktigt härlig helg och jag simmar lugnt vidare bland orden :)

    Katarina:
    Den var inte fel heller :)

    Trillingnöten:
    Kakan var väldigt god men mäktig!
    Lite höstigt får man ju ha det runt omkring sig, även här på bloggen :)

    Ebba:
    Det var gott och den uppskattades av gästerna också :)
    Höstbilder kan kännas väldigt rogivande.
    Kram!

    Susanne:
    Det var det verkligen! :)

    SvaraRadera