.

.

måndag 28 november 2011

Dagen efter

stormen.

Nere vid havet städas det och bortforslas vatten från vägarna. Men idag var solen framme och gjorde så att förödelsen inte kändes riktigt så ödesmättad som den kunde ha gjort.


En strandrestaurang har fått in en hel massa sjögräs in  i sin glasade utedel. Dörrarna hade öppnats av vinden och sedan var det bara för havet att lämna efter sig en del av sin botten.


Av badbryggorna syntes det ingenting mer än räcket.


Den plats som befolkas av en grillande, solande och allmänt njutande massa under våren och sommaren, ligger nu under vatten.


Solstolarna har kunnat erbjuda en kylig tångmassage under natten.


Stenarna längs strandkanten är totalt täckta av tång.


Möjligen skulle en sjöjungfru gilla att bada här.


Vattnet står så högt att det når över kanten och väller in över gatan.



Havet tar och det ger. Tillbaka!


Tänk om man fått den här i huvudet.


Min promenadväg är täckt av höstlöv.


Så återgår vi långsamt till vardagen utan stormvarning och hoppas på en vit jul istället.

5 kommentarer:

  1. Oj, oj vad det har blåst hos er! Moder natur är mäktig!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Jösses Amalia! Hoppas inget blev förstört hos er?

    Vi var ju med om liten översvämning i Venedig, men det här ser värre ut...

    SvaraRadera
  3. Vilken fin dokumentation du gjort av stormen:-)

    Det blåste en del här uppe i Stockholm oxå - men inte i en sådan utsträckning som hos er förstås.

    En ovanlig måndag blev det allt i allafall:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Just i år, så önskar jag mig en ovit jul.
    Jag tror att jag fick nog förra året.

    SvaraRadera
  5. Adela:
    Ja, naturens krafter är otroligt mäktiga. Det är lite läskigt faktiskt. Men nu hoppas vi att vi slipper fler sådana stormar.

    Hoppas att du får en riktigt härlig vecka!
    Kram!

    Duktiga Tjejen:
    Vi hade tur eftersom vi hade förberett oss på stormen. En takpanna sitter lös, men annars gick det över förväntan bra. Det är vi mycket tacksamma för!

    Ebba:
    Tack snälla du!
    Det var mest kvällen igår och natten som blev annorlunda hos oss :)
    Kramar!

    Åsa:
    Jag håller med, men jag önskar mig ändå fem dagars snö runt juldagarna :) Det känns så mysigt med snö på julafton och barnen skulle bli besvikna om det inte kom någon snö alls :D

    SvaraRadera