.

.

onsdag 7 september 2011

Morgongåvan


Jag har läst Morgongåvan av Susanne Boll. Det är en spänningsroman som det var väldigt svårt att lägga ifrån sig. Jag låg vaken alldeles för länge för att jag var tvungen att läsa ut den och se hur den skulle sluta.

Den handlar om hur flera personers öden vävs samman i en verklighet som ingen av dem kunnat ana. Här lever alla känslor sida vid sida. Kärlek, svek, lycka, sorg och ren vanmakt. Maktmissbruk och hemligheter gör som alltid livet svårt. Ett livsval kommer att få ödesdigra konsekvenser för dem alla. Dessa ingredienser blandas och skapar ett pokerspel med känslor. Livet blandar och ger. Vem kommer att vinna? Vem kommer att förlora allt? Finns det ens någon vinnare?

9 kommentarer:

  1. Jag måste också läsa Susannes bok... när jag är klart med min.

    SvaraRadera
  2. Måste jag läsa...låter som en bok precis i min smak!!!

    PS: Vi borde snacka böcker och skrivande över en kopp kaffe någon gång! Vi som bor i samma stad!

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag sluta mitt jobb. Så får det bli. Jag kan inte hinna med och läsa alla bra böcker du rekommenderar OCH jobba...nu säger jag upp mig :p

    SvaraRadera
  4. Åsa:
    När du är klar med den första eller den andra? :)
    Läs den oavsett!

    Caroline:
    Det är en spännande historia.

    Jag håller med helt och hållet. Klart vi borde träffas. Jag tror att vi har mycket att prata om, både om vårt skrivande och läsande. Vi får höras vidare om det :)

    Trillingnöten:
    Jag skulle definitivt råda dig till att sluta jobba och börja skriva och läsa istället :) Om det inte vore för att jag var säker på att du är en sådan fantastisk lärare. Vi behöver er.

    SvaraRadera
  5. Hej! Så roligt att du läst och så fint du beskriver det jag vill skriva om. Fantastiskt att det finns läsare som du :-)

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag får försöka lära mig av dig... att inte skriva sååå mycket om de böcker jag läser. Ska försöka dra ner rejält på omfånget mot det som jag tidigare skrivit. :-)

    SvaraRadera
  7. Susanne B:
    Tack snälla du! Du har skrivit en otroligt spännande bok. Den psykologiska delen gör den så mycket mer spännande. Tack för läsupplevelsen :)

    Helena:
    Ibland är det svårt att beskriva en berättelse med få ord. Jag är imponerad över hur du recenserar de böcker som du har läst.

    SvaraRadera