.

.

fredag 13 januari 2012

Tre fina awards


Jag har fått inte mindre än tre fina awards. En av Drömmar, lögner och bokmanus som har två härliga bloggar om skrivande och annat. Vi delar drömmen och kampen om den. Sedan fick jag en av Ninas skrivarlya som kämpar precis som jag med skrivandets våndor men också eufori, med motiveringen, för att vi delar samma längtan efter Spanien och ett bokkontrakt. Sist men inte minst fick jag precis en av Lovable som har den mest underbara bloggen där hon blandar fantastiska brudklänningsdrömmar med skrivdrömmar, med motiveringen till mig och Nina, för att vi tre när drömmen om ett liv i Spanien med våra bästsäljare i handen. Snart, snart ska vi sitta på en solig balkong med utsikt över havet och prata skrivupplevelser! Olé!

Det är klart vi ska Lovable!

Till Awarden hör en uppgift. Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste"och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter . När man får utmärkelsen ska man göra följande:

Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.
Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna awarden vidare till och låta dom veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
Till sist hoppas man att dom utvalda vill lämna utmärkelsen vidare...

Så kommer det svåra att välja fem av alla underbara bloggar jag följer. Den här gången skickar jag awarden vidare till:

Eva Swedwnmarks Värld för att hon alltid skriver otroligt intressant och nära om att skriva, om att vara kvinna, om att vara människa och vikten av familjen.

Channal för att hon blandar sina fina texter med underbara bilder och färger. Hon lyser upp mina dagar.

Susanne Boll för att hon delar med sig, både av sitt liv med sin fina familj, och skrivandet på ett så härligt sätt.

Västgötskan för att hon blandar humor och allvar på ett härligt sätt. Hos henne kan man lika gärna få skratta som gråta. Eller helt enkelt få något att fundera över.

Ord, idéer och inspiration för att hon just inspirerar. Hon delar drömmen och kampen med mig om att bli utgiven en dag.

4 kommentarer:

  1. Grattis x 3 då! :-) Vad intressant, så fick man veta att du vill bo i Spanien. Var i Spanien vill du bo och var bodde du tidigare?

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Vi har bott I Torrevieja och på Mallorca. Det är Mallorca som totalt fångat mitt hjärta :)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket! Då ska jag fundera på vart jag kan "awarda" vidare :-)

    SvaraRadera