.

.

måndag 23 januari 2012

One Lovely Blog Award

Denna helt underbara och fantastiska bloggsfär ger mig ständigt glädje och värme. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan den, nu när jag väl fått tillträde till den. Jag fick en underbart fin award av Joannas Universum med fina motiveringen: du har fått mina ögon att tåras flera gånger och faktiskt även av glädje. Du skriver så varmt och fint att det känns som om vi träffats flera gånger. Varför har vi inte det?
Tack gulligaste Joanna, det känns verkligen som om vi känner varandra så väl, trots att vi aldrig har träffats "på riktigt". Jag är säker på att vi kommer att göra det alldeles snart! :)

Det är så otorligt svårt att välja några att skicka awarden vidare till. Bloggsfären är full av inspirerande bloggare, men den här gången skickar jag dem vidare till:

Lovable, för att hon har en sådan fantastiskt fin blogg, fylld med flärd, vackra kläder och en värld fylld av ord. Jag älskar hennes blandning av skrivande, mystik, astrologi och prasslande tyger.

Alla har en bok inom sig, för att hon är så fantastisk generös med tips om skrivande. Vi får följa hennes liv och skrivande med både humor och allvar. Hon var den första som hjälpte mig att våga tro på att jag kanske kunde skriva trots allt. Och så skriver hon otroligt spännande och bra böcker.

Pennelina, för att hon är en fantastisk kvinna. Trots oändliga motgångar och svårigheter så ser hon alltid (nästan) livet från den goda sidan. Och hon peppar med sina underbara kommentarer som alltid får mig att bli varm i själen.

Ord, idéer och inspiration, för att hon delar sin skrivande värld med oss. Den innehåller både hennes dagjobb och hennes skrivande vid sidan om. Hon är fylld av inspiration som jag gärna läser om och tar åt mig av. Nu blir hon utgiven med sin barnbok under året. Härligt!

Blås på, Märta, för att jag alltid blir glad när jag läser hennes blogg. Nästan, för ibland händer det saker i livet som inte är så roliga också. Hennes humor är förlösande och hon bjuder på sig själv på ett varmt och fint sätt. Och så har hon en stor gosig nallebjörn till hund, som också får visa upp sig ibland.

16 kommentarer:

  1. Mycket välförtjänt award och visst skulle det vara himla kul att ses...? När värmen kommer, så kanske... :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Igen :) Jag är säker på att våra vägar kommer att korsas snart :) Kram!

      Radera
  2. Tack snälla Anneli! Just idag när jag tog mod till mig att ringa förlaget, känns det här fina priset och dina snälla ord extra betydelsefulla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Du är så väl värd en fin award. Spännande med samtal till förlaget, jag hoppas att du fick ett positivt svar.

      Radera
  3. Du är värd det!

    Kramar <3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig. Det är jättesvårt att begränsa antalet bloggar som man ska "awarda" (heter det så?)
    Finns jättemånga bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jag som skrev detta inlägget (Gurtah är min sambos google-konto) ;-)

      Radera
    2. :) Det är så svårt och det känns lite jobbigt att välja ut några enstaka när det är så många man skulle vilja ge awards till. Man får försöka variera bland alla härliga bloggar man läser :)

      Radera
  5. Tusen tack! Vet du hur varmt och mjukt de där orden landade i mitt hjärta? *KRAM*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad glad jag blir över att du blev glad :) Du är så värd den!
      Kram!

      Radera
  6. Grattis till fina awarden! :)

    SvaraRadera
  7. Grattis - du är så värd den här awarden och de kommande:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Grattis till Bloggawarden. Den är du värd. För du skriver väldigt bra. Förundras över att inget förlag vill ge ut dina böcker.
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vad glad jag blir över att du gillar det jag skriver. Jag hoppas fortfarande på att något förlag ska nappa :)
      Kram!

      Radera