.

.

torsdag 24 mars 2011

Bara en pärla


Jag har läst Bara en pärla av Karina Johansson. Det här är en berättelse där vanliga människor lever vanliga liv mitt i ovanliga händelser. Det gör att man får lära känna karraktärerna och uppleva en period i  deras liv. Jobb, relationer, tro, kärlek och svek. Trots att det är många namn att komma ihåg känner jag att jag har rätt bra koll på vilka de är ungefär i mitten av boken. Det är en spännande historia där ett dödsfall blir starten på en kedja av händelser. Händelser som driver berättelsen framåt och in i karaktärernas tankar och känslor. Vad var det som hade hänt på bryggan egentligen? Var det verkligen självmord? Det finns bara en människa som kämpar för att ta reda på sanningen.

6 kommentarer:

  1. Tänk att du läst Bara en pärla och gjort en sammanställning som direkt hjälpte mig att gå vidare med mitt eget manus som jag just nu redigerar. TACK:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ebba:
    Det gör mig glad :D
    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter spännande och intessant!
    Bra att få boktips av dig vännen;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Den här boken låter verkligen riktigt spännande. den vill jag läsa!

    SvaraRadera
  5. Jag gillade också boken. Läs den!

    SvaraRadera