.

.

onsdag 14 september 2011

Award fylld av lycka


Jo, jag kunde bli lyckligare! Jag har fått två awards med helt underbara motiveringar. Så nu lyckodansar jag mig fram :D Jag kommer nog aldrig att sluta förundras över alla fantastiska människor som man får träffa här bland bloggarna Helt sagolikt underbart!

En fick jag av härliga, underbara Maria Engelwinge som skriver såhär:

Anneli - är klar med sitt manus nu. Jag håller tummarna! Skulle vara så roligt att få läsa din roman i hårda pärmar:). Du är så positiv, rar och go. Pussar kärlek till dig med!

Nästa fick jag en av varma, fantastiska, inspirerande Lotta, Min plats i solen. Om det finns någon som kan lyfta en upp till skyarna i glädje så är det hon. Hon motiverar såhär:

Underbara Anneli, som precis som jag befinner sig i en skrivbubbla och som på sin fina blogg delar med sig av sin väg mot sina drömmars mål: att få sina böcker publicerade. Vi får följa hennes tankar och funderingar kring skrivande, publicering, skrivprocess och refuseringar. Om hur denna fantastiska kvinna trots motgångar inte ger upp utan kämpar vidare mot sitt mål. Skrivandet blandas med familjeliv, resor, vardag och helg. Om goda tider men också om svåra tider, svåra beslut och sådant som gör ont. Anneli, du inspirerar och jag tror på dig och ditt skrivande. Jag hejar på dig hela vägen och ser fram emot dagen då dina böcker finns i min bokhylla. Världen behöver dina historier!

1. Varför började du att blogga?

Min äldsta son började och jag blev nyfiken. Mest på att göra en egen sida, konstnärssjäl som jag är :) Det kändes pirrigt och lite läskigt att lägga in det allra första inlägget. Nu kan jag inte tänka mig att sluta. Jag älskar datorn och bloggen - mina vänner bor ju där :D

2. Vilka bloggar följer du?

Mest är det självklart bloggar om skrivande. Jag får så mycket stöd och hjälp med den, ibland ganska tunga processen med att skriva och att försöka bli utgiven. Jag gillar att ha en blandning av allt i det jag läser. Heminredning. Foto. Mode. Humor. Allt som är skrivet på ett intressant sätt. Jag gillar att läsa sådant som känns äkta och nära.

3. Vilka favoritfärger har du?

Jordfärger. Brunt, beige och grönt.

4. Vilka favoritfilmer har du?

Jag gillar snyftiga, sorgliga filmer. Amerikanskt tjafs, sådant gillar jag. Feelgoodfilmer låter förstås trevligare. Barnfilmer kan vara fantastiska. Gamla amerikanska filmer.  Jag har ingen speciell favoritfilm som jag kan komma på. Jag älskar att se på film och att få försvinna in i en annan värld en stund.

5. Vilka länder drömmer du om att få besöka?

Delar av Afrika, för att det verkar vara så spännande och vackert. Ungern, för att min pappa som jag aldrig fick träffa kom därifrån.  Annars besöker jag gärna länder som jag redan varit i flera gånger. I USA finns det mycket jag vill se. Det finns flera västindiska öar som jag vill komma till, både nya och redan besökta. Hawaii känns också lockande. Spanien är alltid underbart att få komma till och då alldeles särskilt Mallorca. Jag älskar att resa och vill helst se hela världen!

Så ska jag skicka den vidare till 5 underbara bloggare. Nu har redan några andra av mina favoriter redan fått awarden så jag passar på att ge den till några fler. Förutom dem och Maria och Lotta som jag fått awarden av så vill jag ge den till:

Skrivarvisioner, goaste Ebba som alltid har något fint att säga. Hon skriver också och delar färden i berg- och dalbanan med mig. Hon lyfter mig och hjälper mig att föra mina tankar vidare till en högre nivå.

Kim M. Kimselius är här nu, fina Kim som alltid så generöst delar med sig av skrivtips och skrivtankar. Intressanta inlägg låter oss ofta följa med henne runt jorden och i Sverige. Uppmuntrar och ger tips och råd. Härligt!

Malin Roca Ahlgren, gulligaste Malin som har haft en överjordiskt fullmatad tillvaro den närmaste tiden. Hon har flyttat från Spanien till Sverige, sökt jobb, fått jobb, sökt lägenhet, fått lägenhet, gett ut en barnbok!!?? Jag hoppas att livet snart får en mänsklig fart i hennes liv. Vi delar upp- och nergångarna i skrivandet. Erbjuder varandra en hand när livet vill dra oss neråt.

Valadonastories, söta Frida, alltid lika vaken och allert. Ger en alltid ett och annat att tänka på. Det är bra så att vi inte sitter och stelnar till vid våra datorer. Skriver också på ett eget manus.

Alla har en bok inom sig, Amanda för att hon är den coolaste författaren, ever! Ger fantastiska skrivtips och hjälper gärna författarwannabes som mig. Skriver superbra och har en härlig humor!

10 kommentarer:

  1. Klockrena och fullkomligt sanna motiveringar! Grattis till din award. :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad roligt med awarder, grattis det är du sannerligen värd!
    Vad roligt att läsa mer om dig också!
    kram C

    SvaraRadera
  3. Märta:
    Tack, vad du är gullig! :)
    Jag blir varm i hjärtat av dina fina ord.

    Caroline:
    Tack snälla du! Dina fina ord gör mig så otroligt glad :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att Lotta kan konsten att lyfta :) Vad spännande att din pappa kom från Ungern! Jag skulle också gärna vilja se länderna i Afrika :) Tänk vad mycket som är outforskat!

    SvaraRadera
  5. Härligt med awarden. Den är du verkligen värd. Att dessutom få dubbelt upp! Ja det är sannerligen lycka!
    Tack snälla du för din motivering till att dela ut awarden till mig. Känns skönt att få den just idag, när förkylningen slagit till och jag har fullspäckat program inför bokmässan nästa vecka... TACK!
    Kramar från Kim

    SvaraRadera
  6. Grattis till din award och tack för att du gav mig en. Jag blev så varm om hjärtat över din motivering:-)

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  7. Trillingnöten:
    Lotta är fantastisk :)

    Det är ju en lång historia om min pappa från Ungern. Jag önskar att jag hade fått träffa honom.

    Du har så rätt i att LÄNDERNA i Afrika är spännande :) Jag hade lite bråttom och en massa problem med blogger när jag skrev inlägget :D

    Det finns så mycket spännande att se i världen.

    Kim:
    Tack snälla du! Man blir så rörd över sådan fina awarder. Du är definitivt värd en lika fin award.
    Krya på dig!
    Kram!

    Monika:
    Tack snälla du :)

    Ebba:
    Självklart, du är mitt ljus i natten :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Tack tack tack vackra Anneli!
    Du förgyller min dag :). Sâg först nu att jag fâtt detta hedervärda award.

    Kramar till dig!

    Frida

    SvaraRadera
  9. Frida:
    Jag behöver dina funderingar :)
    Kramar!

    SvaraRadera