.

.

tisdag 13 mars 2012

Charlotte Hassel


Jag har läst boken Charlotte Hassel av Frida Skybäck. Jag har inte läst särskilt mycket romance förut, inte ens när jag var ung. Det är något som två svenska tjejer har ändrat på. Simona Arnstedt som har skrivit Överenskommelser och så nu Frida Skybäck med Charlotte Hassel. Nu kan jag knappt vänta på att få läsa mer.

Charlotte Hassel är redan vi sexton års ålder förlovad med sin stora kärlek Axel Gyllenstierna i smyg och de väntar otåligt på att få visa det öppet. En natt råkar Charlotte ut för något som gör att hela hennes framtid tar en helt ny vändning. Charlotte blir tvungen att fly utomlands och hon skiljs brutalt från sin älskade Axel. Hon lever sitt fortsatta liv i England och lyckas få ett bra liv där. Tretton år senare återvänder hon till Stockholm, trots att det är farligt för henne, för att hjälpa sin syster som hon inte har sett sedan hon var ett litet barn. I Stockholm kämpar hon inte bara för sin familj, utan hamnar också mitt i en spännande maktkamp om vem som ska styra Sverige.

Charlotte Hassel är en spännande berättelse med mycket romantik, vackra frasande klänningar, stiliga herrar och tjusiga fester. Den är också fylld av spänning och rafflande maktkamper. Jag tycker att det är mycket läsvärd och spännande bok.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillar - ska bli intressant att läsa båda dessa böcker av Frida och Simona:))

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är kul att hitta böcker man gillar som man inte visste att man skulle tycka om : ) Det är jättebra böcker båda två.
    Kram!

    SvaraRadera