.

.

söndag 12 juni 2011

Refuserad


Under gårdagen tillbringade maken och jag ett par timmar på Bushuset som en extra överraskning åt vår son på födelsedagen. Han har faktiskt aldrig varit där förut. Under tiden som barnen lekte tills de blev helt svettiga läste maken sin bok för att ta körkort för tungt släp och jag läste Refuserad av Desirée Fredlund.

Precis som jag förutspått så var den, intressant, smart och full av humor. Den handlar om att inte ge upp utan att envist följa sin dröm. Att tro på sig själv och våga fortsätta följa sin passion mot alla odds. Desirée har gett den undertiteln, den ädla konsten att inte bli publicerad. Det tycker Desirée att hon är en mästare på. Själv är jag säker på att det bara är en tidsfråga innan hennes böcker är både publicerade och välkända. Publiceringen ska Desirée nu ordna med själv. Det är ett bevis på hennes mod och envishet som jag beundrar så mycket.

8 kommentarer:

  1. Hyschade låter som en toppenpresent till en liten grabb! Nej, ge aldrig upp! Kämpa på med ditt skrivande!
    1000-Tack för utmärkelsen! Blev jätteglad! Gulligt skrivet av dig, glad att jag gör dig glad! Kram o Nattinatti Anna

    SvaraRadera
  2. iPhonen skrev fel, förra inlägget ska börja med bushuset!

    SvaraRadera
  3. Bushuset - låter jättekul! Har aldrig hört talas om.
    Låter som en toppenbok - har inte beställt den ännu ...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland måste man ta tag i saker själv :)

    SvaraRadera
  5. Anna:
    Bushuset är ett kul ställe för både småkillar och småtjejer :)
    Jag ger inte upp, aldrig! :)
    Kram!

    Ebba:
    Bushuset är, precis som namnet antyder, ett riktigt härligt busigt ställe :)
    Om man skriver ska man definitivt läsa boken, tycker jag.
    Kram!

    Trillingnöten:
    Precis, man kan inte vänta hur länge som helst.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig födelsedagspresent för en 5-åring! Jag kan tänka mig att han var väldigt nöjd med den? :)

    Härligt med människor som är entreprenörer och inte siter och väntar på att något ska hända utan skapar möjligheterna själv. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Lotta:
    Han var väldigt nöjd :)

    Nej, att sitta och vänta hur länge som helst finns det ingen mening med :)
    Kram!

    SvaraRadera