.

.

fredag 30 november 2012

Shake Up Christmas

japp, det är hög tid nu!

Skrivandet och redigerandet fick vänta då lillkillen vaknade tidigt i morse och kräktes. Min älskade lille kille kunde inte dricka en enda droppe vatten utan att kräkas. Nu går det som tur är bättre och han har fått i sig både vatten, yoggi och varm choklad. Dessutom har jag köpt vätskeersättning om det skulle behövas.


Tanken är att vi ska ha fest här i morgon så jag har handlat det sista inför det idag. Vi får väl se hur familjen mår i morgon. Maken fick ta hand om lillkillen medan jag hämtade nästyngstingen och åkte till affären. Jag köpte dessutom en enorm julstjärna, en ny gryta som har ett keramiskt ytskikt, jag hoppas att det är en riktigt bra gryta. Sedan åkte vi vidare och köpte kuddar till fåtöljerna, det blev riktigt snyggt. Nästyngstingen hittade också en julklapp till sin syster. Barn älskar ju att slå in presenter och förra året satt vi och öppnade en oändlig mängd inslagna leksaker. I år har jag köpt eget julpapper, snöre och juletiketter som de ska få fixa med hur de vill och så ska vi köpa små saker de kan ge bort. De är superglada och tänk vad lite det kostar att göra dem så glada.


Nu tänker jag tjuvstarta december och julen med lite dans som skapar julkänsla. Jag älskar julen, eller egentligen mest tiden fram till julafton. I år behöver jag lite hjälp med att känslan ska infinna sig och det funkar alltid med julmusik. Så nu ska vi dansa och få igång den härliga julkänsla med Shake Up Christmas med Train. Nu är det helg!

6 kommentarer:

  1. Den där gjorde mig riktigt danssugen =)
    Hoppas att sonen kryat på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Sonen är frisk igen och vi andra verkar, peppar, peppar, ha klarat oss också.

      Radera
  2. Stackars liten och kräkas så där. Sånt är en mardröm...Ha det fint ändå och njut av julen redan nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, fy det är hemskt när de små liven kräks. Och det är inte så kul att göra det själv heller för den delen. Sonen mår bra nu igen så det är skönt. Vi andra verkar ha klarat oss också, peppar, peppar. Hoppas ni har en skön december ni också.

      Radera
  3. Stackars liten! Hoppas att han mår bättre idag? För någon vecka sedan åkte 3/4 av familjen här på vinterkräksjukan och det var ingen höjdare alls. Även om det går över ganska fort så finns det inget tillfälle då jag känner mig ynkligare.

    Hoppas att resten av er står på benen och att sonen snart är frisk han med.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han mår bra igen och det är så skönt. Vi andra verkar, peppar, peppar, ha klarat oss också. Det är vi tacksamma över då december är en väldigt hektisk tid för oss. Roliga saker, men ändå.

      Ha en riktigt skön vecka!

      Kram!

      Radera