.

.

onsdag 22 december 2010

Julstök


Nu är köttbullarna färdiga, laxen gravad och de sista julklapparna köpta. Granen är klädd och huset julpyntat. I morgon kommer svärföräldrarna så det känns bra att vara på så god väg. Nu är jag trött men på ett bra sätt. Efter en god natts sömn kommer morgondagen att kännas skön och avkopplande. Mina två äldsta slutade skolan idag. Sexåringen har sin sista skoldag i morgon. Det ska bli så skönt med jullov. Eftersom vi nu kommit så långt i våra förberedelser så kan vi julpyssla i morgon i lugn och ro. Och så ska vi göra lite mer julgodis. Julklappsinslagningen pågår hela tiden och köksbordet är fullt av papper och snören. Maten äts därför nu i dagarna i matsalen. Lillkillen tycker att det är lite småbusigt. Nu ska jag läsa ett kapitel eller två i min bok och sedan sova gott!

4 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt! Skönt att liksom ha det mesta gjort så man kan ta det lite "lugnt" dagarna innan ju! Förra året var vi lediga de här dagarna, men i år har de ändrat på det. Vilket betyder att min sista arbetsdag är idag och vår första julfirande imorgon. Lite tajt om tid alltså :) Ha det gott idag!! Kram

    SvaraRadera
  2. Oh, vad det är mysigt att läsa om allt julstök...

    Ha en skön dag

    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ängel :-D Låter härligt! Vi har det också gott i julstöket.

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni har planerat så bra att ni kan/får koppla av nu.
    Kram Åsa

    SvaraRadera