.

.

tisdag 7 december 2010

Jul på Mallorca


Jag får ett nyhetsbrev på mail en gång i månaden från Mallorcahouses. De säljer och hyr ut lägenheter och hus på Mallorca. Där skriver de om nyheter och tips om allt möjligt som händer på Mallorca. Varje gång som jag läser det så återupplever jag tiden som vi hade där. Jag kan se det framför mig, jag kan känna lukten och den speciella känslan som bara finns där. Jag kan blunda och stå där mitt i Palma. Jag kan höra, se och känna hur livet där rör hela min själ.

De har tänt alla juldekorationer och jag vet hur otroligt vackert det är. Där finns ingen snö men det finns något annat. Något som inte kan beskrivas i ord, det kan bara kännas i  kroppen och längst in i själen. Den 13:e december går svenska skolan sitt fantastiska luciatåg inne i Palma och jag kommer att vara där i tanken. Jag ser fram emot den dagen när jag äntligen landar på Mallorcas flygplats igen. Då har min själ kommit tillbaka dit den längtat så länge. Då ska jag andas, se, höra och känna allt det som bara har fått finnas i mitt minne så länge   .

Bild lånad från Mallorcahouses nyhetsbrev.

2 kommentarer:

  1. Visst finns det en viss njutning i att längta? Jag längtar ständigt efter min mans hemland Mexiko och livet där... trots att det inte är lika underbart i verkligheten som i mina minnen :-)

    SvaraRadera
  2. Annelie:
    Absolut! Det ligger ett rosa skimmer över tillvaron där. Fast jag tyckte att jag levde i himmelriket när jag var där så för mig stämmer det överens med verkligheten.

    SvaraRadera