.

.

söndag 21 augusti 2011

Skrivteknik

Såhär runt midnatt, efter att den nyblivna 7-åringen har haft födelsedagsfest för släkten, sitter jag och ser på film med mina två stora barn. Och surfar lite under tiden. Så får det bli för en mamma med för få timmar på dygnet. Det går faktiskt förvånansvärt bra att hålla koll på en film och att hitta intressanta saker på nätet samtidigt. En simultankapacitet som jag utvecklat med tiden :) Jag har hittat mycket av intresse som med all säkerhet kommer att visa sig här på bloggen efterhand. Just nu är det mest aktuellt med skrivteknik, inför mitt stora redigeringsarbete. Men också inför framtida skrivprojekt.



Eftersom det fortfarande inte finns någon som kommit på de fyra enkla skrivreglerna så tycker jag att vi fortsätter att utveckla vårt eget unika sätt att skriva på. Det finns ingen annan som skriver just din berättelse så bra som du gör. Så skriv på!

3 kommentarer:

  1. Gillar att han säger att alla måste hitta sin egen process! Inte bara gillar, jag älskar det. Blir superinspirerad att skriva på en gång! Outlining är något som kommer allteftersom för mig, skulle inte funka att göra klart det innan jag börjar skriva.
    Att revising är da shit känns också himla himla bra, längtar tills jag är där.

    SvaraRadera
  2. Skönt att vi alla är så olika - annars skulle kanske alla böcker se likadana ut i slutändan:-)

    Bra med din simultanförmåga!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nilla:
    Jag tror stenhårt på att alla skriver på sitt helt unika sätt. Det gäller bara att våga tro på att man kan. Tro på sitt eget sätt. Jag skriver bäst i flödesskrivning och får sedan gå tillbaka när hela berättelsen är färdig för att ändra och rätta. För mig är verkligen revising da shit. Snart är du också där! :)

    Ebba:
    Precis så! Olikheten gör att vi får alla dessa underbara, härliga romaner att läsa. Och att skriva :)
    Kram!

    SvaraRadera