.

.

onsdag 14 mars 2012

Smältandet

fortsätter och jag har ännu inte fått någon riktigt ordning på funderandet, trots en lång promenad.


Det är det där att ändra lagom mycket så att man själv tycker att berättelsen fortfarande stämmer med vad man vill säga. Om att lita på sin egen intuition samtidigt som man gör sin berättelsen så bra som det är möjligt. Det är en svår avvägning som kräver sin eftertanke.

Jag har tittat lite på mitt barnboksmanus idag och skickat det till ett nytt förlag. Jag tycker ju om det manuset väldigt mycket och hoppas att de nappar. När det gäller barnboksmanus är det också svårt vad gäller illustrationer tycker jag. Det skulle vara mycket lättare om man kunde illustrera själv. Nu har jag en tanke om hur jag vill att bilderna ska se ut, men ett förlag kan ju tycka något helt annat. Svårt.

Somewere over the rainbow, finns alla mina svar och jag måste hitta dem alla. : )

15 kommentarer:

  1. Hoppas det smältande snart får en bra form! Att illustrera böcker är en hemlig dröm jag har haft... har inte berättelserna men bilderna i huvudet! Spännande! KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror säkert att smältandet slutar med att berättelsen blir ännu bättre till slut : ) Vad spännande att du drömmer om att illustrera böcker, du kanske kan hjälpa mig i framtiden : )
      Kram!

      Radera
  2. Jag är så nyfiken på vad den där barnboken har att erbjuda!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag känner igen mig i dig gällande lektörsutlåtandet! Själv har jag ju turen att ha världens bästa illustratör till brorsa! resultatet får du se i kommande barnbok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det svårt, precis när man får utlåtandet så känns det som om det bara är helt omöjligt att få ihop.

      Du har tur du som har en egen illustratör : ) Jag ser mycket fram emot att få se resultatet.

      Radera
  4. Det är ett pusslande att få ihop alla bitar. Men en dag så bara fixar det sig ska du se. Jag tror på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pusslar vidare : ) Det behövs bara lite ordentlig eftertanke.

      Radera
  5. Hoppas det där smältandet ger ett bra resultat i slutändan. :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag säker på att det blir :)
      Kram!

      Radera
  6. Smält på bara - det är en process som ibland tar ti. Det kan vara en fördel i slutändan även om man verkligen inte ser det så innan det smält färdigt.

    Du vet ju att jag själv stångat mig blå. Inatt hade jag en dröm - nu ikväll har jag uppfyllt den drömmen (hoppas jag:))) Det gick ganska så lätt! Puh ...

    Låt det gro och frodas ... och smältas.

    Barnboksmanuset - det kan vara en bra vila och en lösning!

    Av hjärtat lycka till!

    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rör om för fullt i den smälta röran och jag hoppas att slutresultatet blir bra till slut.

      Jag vet ju att du själv har varit i samma sits ett tag nu. Jag hoppas att du snart är igenom.

      Barnboksmanuset är lite kul att jobba med som omväxling.

      Jag önskar även dig all lycka!

      Många kramar!

      Radera
  7. Nog är det en balansgång och jag kan inte låta bli att tycka att det till viss del alltid kommer att handla om tycke och smak också... Följ ditt hjärta!!!

    Och du, fina underbara Anneli! Varmaste och gladaste tacket för den fantastiska presenten! Du är så snäll att jag nästan svimmade!!! Vilken otroligt fin och omtänksam människa du är! MASSOR av varma tackkramar!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt i det med tycke och smak och det finns med väldigt mycket i mina tankar just nu. Det är viktigt för mig att berättelsen fortsätter att vara min på alla sätt.

      Det var verkligen det lilla, även om tanken var väldigt varm och god. Jag är glad att du uppskattade min lilla gest. Ibland behöver man lite uppmuntran i livet, om än så liten. Jag tänker väldigt mycket på dig och hur du har det.

      Många kramar!

      Radera
    2. Det var inte lite. Jag blev otroligt rörd. Tack så mycket för att du tänker på mig, för jag behöver verkligen det. Verkligen.

      Kram fina du!

      Radera