.

.

söndag 3 november 2013

En hel del nytt

blir starten på nästa vecka.


Nya dörrar att öppna och nya saker att uppleva.

November har kommit och jag hoppas den månaden bär med sig en massa härliga saker. Höstlovet är tyvärr slut för oss men vi har haft det fantastiskt skönt och avkopplande. Jag försökte mig på ett förslag på utflykt under veckan, men barnen ville bara ha det skönt här hemma. Precis så som man kan önska så här när det är mörkt och höst. Sitta inne och kura. Hålla på med datorn och se på film. Bara vara tillsammans. Umgås med vänner. Underbart! Det känns lite sorgligt att återgå till vardagen igen. Samtidigt väntar ju skrivandet så det är inte så illa som det känns just nu. För jag längtar ju väldigt mycket efter att redigera och skriva mer. Och snart är det december, julmånaden. Ännu mer fylld av mys, levande ljus och härlig förväntan.


Jag tror vi får ta till oss lite skrivinspiration på det. Paul Auster pratar om sin skrivprocess och utmaningarna man stöter på som författare. Det liknar mitt sätt att skriva väldigt mycket. Det känns hoppfullt! : D

2 kommentarer:

  1. bra video! Gillade hans sätt att prata om skrivandet.

    SvaraRadera
  2. Ja, han känns väldigt klok i sitt resonemang om skrivande.

    SvaraRadera