.

.

onsdag 30 mars 2011

Vad ska hända nu då?



Det är nog det något av det häftigaste jag har varit med om att när man skriver och man vet precis hur man har tänkt sig ett kapitel och så drar det iväg på en helt ny väg. Saker händer som man inte hade en aning om. Karaktärer får egna infall och gör saker som jag inte ens tänkt på innan det dyker upp i orden framför mig. Man har verkligen inte en aning om vad som ska hända i berättelsen. Det kan bli något helt annat än det man började skriva. Kanske är det därför det är så otroligt underbart att skriva. Man vill fortsätta skriva för att få veta vad som ska hända. Helt galet kul!

6 kommentarer:

  1. Glad - är jag för att det är så där för alla skrivare:-) Och det som gläder mig allra mest är att jag vet att det inte är något mystiskt med det där - det är bara logiskt:-) Men det vet man inte innan man provat. Lika häftigt som att åka berg-o-dalbana:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja,det är märkligt hur karaktärerna plötsligt "får liv" ibland och man helt tappar kontrolen över dem....

    SvaraRadera
  3. PRECIS det där du beskriver är ju rena rama lyckan!!!

    Ibland undrar jag om jag fick leka för lite när jag var liten...;)

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen känslan Anneli och visst är det väl lite extra härligt när de blir lite oförutsägbara och överraskar? :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har mina högtalare gått sönder -men du fångar det så väl i din egen text; precis så är det! Det roligaste med skrivandet är ibland överraskningarna på vägen:)

    SvaraRadera
  6. Ebba:
    Logiskt eller mystiskt? Oavsett, så är det helt otroligt häftigt :) Jag är så glad att jag hittat in i den skrivande världen. Definitivt en liknande känsla som berg-och-dalbana ger. Man tappar andan bitvis.
    Kram!

    Charmkvark:
    Märkligt och helt fantastiskt :)

    Nilla:
    Eller om du fortfarande gillar att leka, helt enkelt :)

    Lotta:
    Det är en magisk känsla :)
    Kram!

    Sofie:
    Det är en känsla som är svår att beskriva, det måste upplevas :)

    SvaraRadera