.

.

torsdag 10 mars 2011

Drömmar och ord


Det är kallt och blåser iskallt regn på tvären. Jag är förkyld och jag undrar var våren, som var på så god väg, är. I mina drömmar befinner jag mig på Mallorca i behaglig värme där jag blickar ut över det inspirerande havet. I den miljön finns det andra ord. Mina ord. Här finns inga ord, de verkar ha försvunnit helt. Bortblåsta. Dränkta i regn och allt det gråa. Eller så finns de gömda på ställen som jag inte kan hitta.

Nej, det duger inte att fundera på det. Jag måste leta, jag måste hitta orden igen. Jag vet ju att de finns här någonstans. Mallorcadrömmen finns också här. Den dör aldrig. Snart sitter jag där igen och njuter av det magiska Medelhavet. Just nu finns det så nära, men ändå så långt bort.


Bilderna har jag lånat hos First Mallorca och det finns fler bilder här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar