.

.

måndag 25 mars 2013

YAY igen

hur coolt är det inte att det verkar hagla förlagskontrakt just nu! STORT GRATTIS till superduktiga Kati! Idag skålar jag med dig!


SKÅL!!!!

Själv har jag, tills jag läste den stora nyheten, levt ett väldigt vanligt vardagsliv och försökt komma ikapp efter den tunga förkylningen. Vi ska packa inför resan till Västkusten där vi ska umgås med delar av släkten. Och så har vi umgåtts en stund med mina föräldrar och en stor hög våfflor. Men jag fick låna en bild här, eftersom vi slukade dem alla innan kameran kom fram : )


All förlagsyra gör mig bara mer sugen på att jobba, jobba, jobba med mitt manus, så jag lyckades trycka in det i schemat också. Det blev 30 sidor idag också. Ett litet yay på det!

I dagens skrivtips från Lee Child känner jag igen mig väldigt mycket.

12 kommentarer:

  1. Kul när det lyckas!
    Men det är gott med våfflor också!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul! Och våfflor är riktigt gott : )
      Kram!

      Radera
  2. Tusen tack Anneli och skål!! :) gillade verkligen videon, jag har inte läst Lee Child, men han verkar vettig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul, stort grattis ännu en gång! Jag är så nyfiken på att veta mer och att få läsa boken såklart. Lee Child är väldigt vettig.

      Radera
  3. Se, där missade våffeldagen när jag jobbade med kvällsjobb igår. Trist. Tror jag får ta våffeldag nån annan dag för blev väldigt sugen på våfflor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackare! Klart du ska ta dig en våffeldag, det är en mänsklig rättighet :)

      Radera
  4. Så kul att det händer lite i förlagsvärlden nu. Snart din tur också ska du se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag hoppas såklart att du har rätt : ) Det är kul, särskilt som det pratas om kris i branschen.

      Radera
  5. Visst är det härligt när en bloggsyster lyckas!! Håller med dig, det blir eld i glöden och man vill jobba mer och intensivare. :D
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag känner mig mycket bättre nu! Det känns så fantastiskt kul när någon av oss lyckas och når hela vägen fram. Och det är otroligt inspirerande.

      Radera
  6. Jag reagerade på samma sätt på Katis framgång och dök ner i manuset. Nu är jag äntligen klar med det till 100%.
    Åh, gilliade Lee Childs råd - följ inga råd :D. Lite så fungerar jag. Jag läser och lyssnar in andra författares tips men någonstans är jag alltid lite misstänksam och kör sedan mitt race ändå. Nästan =).
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp så är det, det är bara att kämpa hårdare och vidare. Stort Grattis till att du är färdig, det är ju helt underbart! Bra jobbat! Precis så gör jag också med författartips, det är kul att lyssna på dem, men sedan gör jag ändå på mitt sätt : )

      Radera