.

.

onsdag 13 mars 2013

Mer shopping och mer redigering

men för mycket snö. Igen! Var tog våren vägen?


Så blev det vinter igen, det var inte vad jag önskade mig! Fast barnen har roligt i snön ännu en gång. Själv kurar jag in mig inomhus och redigerar. Inte illa det heller, inte illa alls. Jag läser lektörsutlåtanden ännu en gång och försöker lösa gåtorna som är mina manus. Jag blir lite förvirrad ibland men mest blir jag så lycklig och glad.

Shoppingen bestod i en blus från Odd Molly som jag tycker är så söt.


Nu får shoppandet vila en stund. Jag behöver pengarna till annat. Redigerandet går bra och det är så roligt att gå igenom texten ännu en gång.

Dagens författarinspiration, det finns hur många sätt som helst att skriva på och alla är rätt!

6 kommentarer:

  1. Susanne Ahlenius makes a cup of the before she take her computer down to her writing cottage where she lights lot of candles. Then put some nice music on from Spotify.
    Fin pianomusik till videon. Kram och lycka till med redigeringen.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!
    Det låter mysigt! : ) Spotify är så bra och hjälper alltid mig att locka fram orden.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nån borde säga till åt vintern på skarpen. Jag är hemskt trött på snö. Trots att man förstås har en god orsak att stanna inomhus och skriva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få vara inomhus och skriva är nog så bra men jag behöver verkligen lite sol och värme just nu. Jag är redo att stå ut med att vara utomhus igen : )

      Radera
  4. Ja, på sätt och vis bra med vinter, då kan man stanna inne och skriva och känner sig inte stressad av att hitta på en massa saker utomhus.
    Lite nyfiken, vilka låter du läsa ditt manus? Du har säkert skrivit det någonstans i bloggen, men hittar inte just nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt trevligt att få vara inomhus och skriva, men jag är så redo för sol och värme just nu. Man kanske kan skriva utomhus bland blommor och bin också : )
      Det är lektörer som har läst mina manus och jag har fått väldigt bra feedback som har hjälpt mig att ta manusen framåt.

      Radera