.

.

torsdag 21 mars 2013

Så trist

det är att vara sjuk! Men jag försöker vara positiv.


Jag har fått sova ut ordentligt (typ 11 timmar) det är bra, jag har läst ut Hundraåringen som klev ut genom fönstret, jag har sett ikapp inspelade program på tv:n. Efter att ha sett Underbara älskade inser jag såklart dessutom att det finns massor med saker som är mycket, mycket värre än en liten förkylning och så fick jag gråta en liten skvätt.

Till slut kunde jag inte hålla mig ifrån mitt manus utan släpade mig upp för att bara jobba med ett kapitel, bara för känslan av att ha jobbat med det även idag. Det blev nog tre kapitel och det gör mig både nöjd och lycklig. Nu ska jag vila igen för jag tror att vilan gör att man blir frisk snabbare och tron kan försätta berg har jag hört. : )

Men först dagens redigeringsmusik som är gudomligt vacker. Whispers in the dark med Yanni. Enjoy!

10 kommentarer:

  1. Krya på dig. Skönt att du orkade skriva lite så du blev lite lycklig trots att du är hängig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det var så skönt att få jobba en liten stund trots att jag är sjuk. Jag tro att man blir snabbare frisk av att göra roliga saker : )

      Radera
  2. Krya på dig! Tänk att du får lite extra lästid :) det är ju bara bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Extra lästid är aldrig fel : )

      Radera
  3. Krya på dej! Och vilken otrolig dragningskraft ett manus kan ha, så att man släpar sig fram till det trots att man är förkyld. Vila mellan redigeringsvarven.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du är piggare idag!

    SvaraRadera