.

.

onsdag 9 januari 2013

Det känns inte som

om så mycket har förändrats under det nya året. Ännu!


Trots att strykhögen fick växa, i fall i fall. Jag menar om jorden skulle gått under så fanns det ju roligare saker att göra innan än att stryka. Nu MÅSTE jag verkligen ta mig igenom den, om det fanns något jag borde ha lovat mig själv att göra som nyårslöfte så skulle det varit det. Om jag nu hade trott på nyårslöften förstås, förutom sådana som är positiva och omöjliga att misslyckas med. Nu är det dags att ta sig igenom the never ending hög med stryktvätt. Om jag bara fick se den skinande ytan under en liten, liten stund innan den försvann igen, då skulle jag vara nöjd.


Så här vackert var det definitivt inte hos oss idag. Nej, hela dagen har fyllts upp av regn och moln tunga som min egen strykhög. Och varför, varför bor jag i ett land så grått och trist. Varför gör någon det, det är en fråga som inte tycks ha något svar.

Det som lyser upp dagen är manusarbetet. Just nu upptas den av det där andra som inte är skrivande, men som ska bli. Typ! Det är tidskrävande så jag ser fram emot att komma vidare. Jag har en massa beslut att ta, sådana som verkar oöverkomliga innan de är tagna.

Skrivtips kanske kan vara något en grå dag som denna. Ta bort text, ingen kommer att sakna det fantastiska du tar bort (utom möjligen du) och läs din text högt. Bra tips!

12 kommentarer:

  1. Jag har inte strukit på många år, mer än i undantagsfall. Jag beundrar er som orkar hålla på med det.

    SvaraRadera
  2. För det blir finare, skulle jag säga. När sonen var mindre strök jag allt, till och med kalsonger:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förr strök jag också kalsonger och trosor så det har blivit bättre : ) Jag älskar nystruken tvätt och även om jag gärna ger upp annat tråkigt hemarbete, som städning och sådant så vill jag gärna stryka våra kläder fortfarande. Eftersom maken gärna städar eller i alla fall gör det, så tycker jag att jag har tid att stryka.

      Radera
  3. Strykning är bortprioriterat hos mig. Jag kör med "creased-look".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju lika bra såklart, jag har bara inte kommit dit ännu : )

      Radera
  4. På sin höjd stryker jag mannens skjortor men annars aldrig. Jag gör som Malin C :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oj vad många skjortor jag har strukit i mina dar. Det är en av fördelarna med att maken jobba hemma nu, han behöver mycket sällan ha skjorta. Å andra sidan har jag fyra barn nu : )

      Radera
  5. Härligt attmanysen lyser upp i det grå! Heja heja!!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är så glad att jag har mina manus. Att få skriva lyser verkligen upp min värld.
      Hoppas att du har en härlig vecka!
      Kram!

      Radera
  6. Att läsa högt har verkligen en poäng, men visst är det tidskrävande. Speciellt om man (som jag gör ibland) spelar in det jag läser för att höra hur det låter.
    Stryka... vad är det för något? ;)

    (Stryker bara när jag ska på fest!)

    SvaraRadera
  7. Manglar du lakan också?
    Mina föräldrar gör det fortfarande. Jag har aldrig gjort det själv, bara när jag bodde hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Strykning är en gammeldags vana som jag inte kan släppa : ) Jag önskar mig en mangel så,att jag kan mangla mina lakan och dukar också, men jag har ingen ännu.

      Att läsa högt tror jag är väldigt viktigt för att känna på texten och om den fungerar. Man hittar saker som man inte märker när man läser texten tyst.

      Radera