.

.

tisdag 15 januari 2013

Nya möjligheter

och en fantastisk dag i sol och kritvit snö.



Vi har väntat på att nya vägar ska öppna sig i två år nu och idag öppnade sig en liten, liten glipa där ljuset kunde tränga fram. Det betyder ingenting mer än att det är en möjlighet, men det räcker för mig just nu.

Själv har jag jobbat lite med mitt första manus idag. För man vet ju aldrig vad som kan hända med det. När refuseringarna dimper in måste jag bara läsa det igen, för att veta igen hur manuset flyter. För att verkligen veta vad som blivit refuserat. Jag tycker fortfarande att det är väldigt bra. Så det får räcka tills vidare och förhoppningsvis ta mig vidare. Någonstans.

Dagens skrivtips handlar om att få en eller två eller flera refuseringar och hur man ska se på dem och gå vidare. Tro på det du gör och tro på att ditt manus kommer att hamna på rätt plats vid rätt tillfälle någon gång. Precis så!

10 kommentarer:

  1. Låter precis så klokt som det är. Rätt tid, rätt plats. Det är bara att luta sig tillbaka och vänta! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Fast jag vill nog inte luta mig tillbaka och vänta utan jobba vidare. Sedan när vi sålt vår bästsäljare så har vi ett gäng böcker klara att börja säljas : ) Vi kommer att bli rika som troll! : D

      Radera
  2. Hon säger kloka saker i videon. Ungefär den inställningen har jag försökt att ha. Försökt :). Men hon har rätt. Det är inte alltid manuset det är fel på utan får helt enkelt inte plats i utgivningen. Bara att fortsätta skriva, skriva och skriva och sedan skicka in, skicka in och skicka in. Nån gång ska det väl ge resultat :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon verkar mycket klok och ger en mer positiv syn på refuseringar. Precis så tror jag att man ska försöka tänka, jag gör det och det fungerar för det mesta : ) Så vi fortsätter skriva, skriva och skriva tills tills vi når hela vägen fram! Vi skriver för att det är det vi gör.

      Radera
  3. Härliga bilder. :-)
    Hoppas du hade en fin dag!

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var verkligen en härlig dag.
      Hoppas du får en fortsatt skön vecka!
      Kram!

      Radera
  4. Vilket bra klipp! Tack för det! En dag så kommer ditt manus i rätta händer vid rätt tidpunkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Jag hoppas att du har rätt, annars får jag väl se till att det hamnar i rätta händer vid rätt tidpunkt : )

      Radera
  5. Plötsligt händer det :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Och detsamma. Snart händer det : )

      Radera