.

.

söndag 29 april 2012

Utmaning

Jag fick en utmaning av Maria Engelwinge också, med den här motiveringen:


Det ni ska göra är en lista på saker ni är bra på, minst åtta grejer ska vara med. Självklart är det frivilligt. Att jag valde just er beror på att jag har en känsla av att ni inte alltid ger er själva cred och jag vill att ni ska sola er lite i glansen av era underbara personligheter:). Blygsamhet ger inga stjärnor på himlen! 

Man kan självklart inte bli annat än rörd över att Maria bryr sig så mycket om vårt välmående och att vi ska våga tro ännu mer på oss själva. Det ger definitivt dig en stjärna i himlen Maria!

Så jag försöker få fram åtta bra saker om mig.
1. Jag är en bra mamma, alla mina barn håller med : )
2. Jag är en bra fru, maken håller med : )
3. Jag är bra på att skriva manus med passion och så att det berör.
4. Jag har en väldigt stark självkänsla, vilket inte ska förväxlas med självförtroende, som gör mig orubblig när det behövs.
5. Jag är kreativ, en egenskap jag älskar att ha.
6. Jag är bra på att söka upp saker på olika sätt, eftersom jag är väldigt envis.
7. Jag är bra på att ta det lugnt och göra saker jag tycker om.
8. Jag är bra på att lyssna, både på andra och mig själv.

Jag skickar den här utmaningen vidare, med samma motivering till:
Carola Strömstedts blogg, Katarina Persson, Life is like a box of chocolates, Andra intryck och Livet och vardagen.

Skicka vidare!

6 kommentarer:

  1. Härligt Anneli och vilken fantastisk utmaning! :)

    Det där borde vi alla göra. Varje måndagmorgon.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst är det! : )
    Det har du helt rätt i, att vi borde börja varje måndag med att fastställa vad vi faktiskt är bra på! Det är trots allt en hel del : )
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tack för utmaningen Anneli. Ska fundera på hur jag ska ta tag i den! kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, du kommer säkert på en massa bra saker : ) Kram!

      Radera
  4. Oj oj! Med en kropp som inte vill vara med mig just nu så kanske det här är en övning jag behöver :). Jag ska genast ta itu med den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara om du orkar så klart : ) Fast det är nyttigt att fundera på bra saker om sig själv ibland.

      Radera