.

.

fredag 30 december 2011

Hela vägen

igenom.


Nu är andra redigeringen färdig och nästa steg är baksidestext och ett följebrev. Inte helt lätt såklart, men ändå. Känslan är makalös. 72 470 ord.  Nu är det helg igen och vi har gäster till tisdag så jag vet inte när jag kan fortsätta. Jag undrar om det märks att jag smiter upp och jobbar med mitt manus på natten :) Man vill ju bara fortsätta och jobba vidare nu när det är så nära.

Om en stund kommer makens bror med familj som vi ska fira nyår tillsammans med. Det blir såklart väldigt trevligt. Och föresten ett helt nytt år, vilken grej. Det ska bli mitt år. Allt jag vill ha ska bli mitt. Det behöver inte alls vara stora saker. Harmoni och inre tillfredsställelse är gott nog! Och ett litet, litet bokkontrakt vill jag förstås ha :D Det samma önskar jag er alla! Bokkontraktet kanske inte är allas önskan förstås, men allt det andra. Nu startar snart vårt bästa år hittills!


Det är fredag. Den allra sista det här året. Vi behöver dansa oss in i det nya året. Nu kör vi i gång 2012 så att det ryker om det!

8 kommentarer:

  1. En härligt optimistisk känsla genomsyrar en när man läser ditt inlägg. Hoppas också att allt blir ditt, cara! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg! Såklart att det ska bli DITT år men jag vill också vara med ... ;-) Jag har en enda önskan och den hoppas jag slår in och så vill jag förstås komma någon vart (rätt långt vill jag faktiskt, till flera bokhandlare närmare bestämt) med min bok. :-)
    Gott Nytt (Ditt) År!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt :) Vilken positiv stämningen det var här idag! :) Jag önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År! Må allt du önskar uppnå bli verklighet!

    SvaraRadera
  4. May your wishes come true... :)

    Stort gott nytt år! 2012 ska bli great!

    SvaraRadera
  5. Har jag glömt tacka för det fina julkortet? Skäms på mig i så fall. Det har stått på hedersplats på byrån tillsammans med Maria Es och blivit så beundrat :)Kram och Gott slut på året"

    SvaraRadera
  6. Härligt, Anneli. Gott slut och gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Kati:
    Tack snälla du och välkommen hit! :)
    Optimism och hopp tar en framåt och inte bakåt :)

    Helena:
    Tack snälla du!
    Klart du ska vara med, det ska bli VÅRT år!
    God fortsättning och all lycka på din väg!

    Livet och vardagen:
    Tack snälla du och detsamma! :) Kram!

    Trillingnöten:
    Tack söta du! Och detsamma!
    Jag önskar en god fortsättning till dig och din familj! Må lyckan och harmonin alltid lysa över er!

    Duktiga tjejen:
    Tack gulliga du! Och detsamma! :)

    My Myself and I:
    Det var så lite. Tack själv för en underbar bok, jag läser den just nu.
    Ha en riktigt underbar fortsättning på det nya året och lycka till med att sälja dina fina böcker. Kram!

    Åsa:
    God fortsättning och ett riktigt härligt 2012!

    SvaraRadera