.

.

torsdag 21 juli 2011

Däckad på Böda


Att säga att jag har sett mycket av Öland den här veckan vore att ljuga, inte bara lite utan faktiskt helt och hållet. Det tog tre dagar efter det att vi kommit dit innan mina fötter ens nuddade Ölands mark och då kämpade jag mig några meter till toaletten. Vi åkte iväg trots att jag var sjuk, i hopp om att det snart skulle vara över. Man kan ju lika gärna ligga sjuk i en husbil som i sin säng, tänkte jag. Det var ju trots allt många som såg fram emot den här resan. Tyvärr blev jag bara sämre och kunde först bara ligga. Sedan kunde jag inte alls ligga och var vaken på nätterna. Det finns inte mycket att göra i en liten husbil under en natt. Alla andra umgicks och hade trevligt tillsammans. Jag fick höra ljudet av glädje genom en glipa i fönstret. Själv blev jag bara tröttare och svagare. Till slut började jag dock få en aning panik och att bli frisk började kännas långt bort. Jag ville bara hem. Så började småkillarna bli risiga och i natt när jag försökte sova sittande till ljudet av ösregnet bestämde jag mig för att vi måste hem.

Nu är vi hemma och jag mår bättre bara av att vara hemma. Att bli helt frisk är det nog en bit kvar till ännu, men nu känns det som om vi har tagit en bättre väg. Högt till taket och rum fyllda av luft och frihet att vanka omkring efter behag. Att kunna se på tv om man inte kan sova. Att kunna ta en dusch och gå på en toalett som inte är pyttepytteliten. Jo, det är en milsvid skillnad på att vara sjuk i en husbil och i hemmats lugna vrå.

5 kommentarer:

  1. Nej men stackars vännen! Vad tråkigt att det inte vill ge med sig och att resten av familjen nu också insjuknar. Tråkigt att turen till Öland inte alls blev vad ni hade hoppats på. Det är ju tyvärr sådant som händer. Men Öland ligger ju kvar och det viktigaste nu är att ni blir friska och visst är det så tt det trots allt är skönare att vara sjuk hemma än borta.

    Krya på dig kära vän och jag skickar många styrkekramar till dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Men är du fortfarande sjuk? Hoppas det vänder för er alla nu då!

    SvaraRadera
  3. Vad himla trist alltså :-( Semestern som bara ska vara till för att njuta. KRYA PÅ DIG!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att du varit sjuk på din semester! Hoppas du mår lite bättre nu.
    Förstår att det känns bättre att vara sjuk hemma än i en liten husbil.
    Krya på dig!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Lotta:
    Tack snälla du!
    Nu har det äntligen vänt och väl hemma kunde jag sova gott igen.

    Vi har varit på Öland förut och kommer säkert att åka dit igen :)

    Kramar!

    Åsa:
    Nu ha det äntligen vänt för mig. Jag behövde komma hem till mitt. Till min säng. Mina killar är fortfarande sjuka men de verkar rätt pigga ändå, som barn är trots att de är sjuka :)

    Helena Milton:
    Tack snälla du!
    Nu är jag på bättringsvägen igen :) Jag hoppas att jag snart får njuta av sommaren igen. Jag hoppas att du gör detsamma :)

    Kim:
    Tack snälla du! Jag mår mycket bättre nu. Det gjorde hela skillnaden att få vara hemma i sin egen säng.
    Kram!

    SvaraRadera