.

.

onsdag 27 juli 2011

Out of the fog


Nu är jag igenom! Vilken helt underbar fantastisk upplevelse. Tänk vad sjukdom kan göra för att man ska förstå hur värdefullt det är att att få vara frisk. Är man det så behöver man inte så mycket annat. Nu känner jag mig som jag igen. Jag har upplevt en del helt konstiga saker på vägen. En smått psykedelisk känsla. En känsla av att vara lite utanför sig själv samtidigt som man är fast inuti sig själv. Skumt. Men nu verkar det vara över. Och livet leker igen.


 Förutom att datorn har gett upp. Det gick inte att rädda den. Kanske kan maken få fram det som finns i minnet på den. Jag hoppas på det. Det finns en del saker som jag inte gjort backup på där som jag vill spara. Så jag håller tummarna för att han kan rädda det. I övrigt blir det en ny dator. Tja, det är ju inte helt fel det heller. Jag har i alla fall sparat alla mina bokmanus och bokidéer på mitt lilla minnesstick. Det känns tryggt. Nu har jag dessutom gjort backup på dem på flera ställen. Tänk om allt skulle försvinna. Flera års arbete. Alla orden och berättelserna som är mina. Inte roligt alls.

Solen skiner ikapp med mitt humör. Det känns härligt. Jag hoppas verkligen att vi får en fin fortsatt sommar. Vi behöver det så väl. Den svensk vintern är inte att leka med. Vi behöver verkligen fylla alla våra sinnen och minnen med sol och värme. Och somriga upplevelser. Att leva mitt i allt det underbara som svensk sommar erbjuder. Att få umgås med familjen under bästa möjliga förhållanden. Att få sitta en varm dag i solstolen med ett glas kallt rosévin och läsa en bra bok. Att få tänka på ord och berättelser. Åh, vad det är härligt att leva och att vi fortfarande har mycket sommar kvar.

4 kommentarer:

  1. Så underbart skönt! Välkommen tillbaka :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att hör att du är tillbaka :) Jag är också livrädd att min dator ska få för sig att dö...måste spara allt på minne och sånt nu faktiskt! Tack för varningen!

    SvaraRadera
  3. Så ska det vara - tillbaka till självet:-)

    Kanske att datorn blev sjuk den med? Hoppas att den oxå kan bli frisk igen.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Susanne:
    Tack snälla du! Det känns fantastiskt :)

    Trillingnöten:
    Tack!
    Att göra backup på det som är viktigt är nödvändigt. Jag är glad att jag kan påminna om det :)

    Ebba:
    Självet är viktigast :)
    Datorn blev inte bara sjuk, den gav upp helt. Däremot kunde maken rädda minnet med hjälp av en annan dator. Puh!
    Kramar!

    SvaraRadera