.

.

torsdag 5 maj 2011

Super-Charlie


Jag råkade springa på Super-Charlie av Camilla Läckberg med illustrationer av Millis Sarri, samma dag som den började säljas.  Nu har jag läst den tillsammans med mina två yngsta killar (6 år och 4 år). De fullkomligt älskar den och vill läsa den flera gånger efter varandra. Illustrationerna tilltalar både mig och barnen väldigt mycket. Det finns många roliga detaljer i bilderna, där finns det hur mycket som helst att upptäcka. Både för vuxna och barn.

När Charlie föds händer något väldigt ovanligt som gör honom till en mycket speciell liten bebis. Han upptäcker världen precis så som bebisar brukar göra, det är bara det att han upptäcker helt andra saker än vanliga små bebisar gör. Detta är upptakten till det första av Charlies spännande äventyr.

1 kommentar:

  1. Jag måste nog läsa den trots att jag inte har någon liten plutt hemma.

    SvaraRadera