.

.

onsdag 4 maj 2011

En till och walk and write


Idag kom det ännu en berättelse till mig som vill bli skriven. Den ska heta Om. Säger inte mycket men passar utmärkt. Problemet är som vanligt hur jag ska hinna. Jag vet inte ens hur jag ska hinna skriva dem alla under min livstid. Mina barn får väl ärva dem annars :) Inte mycket att ha kanske. Förutom om jag blir löjligt berömd och känd. Då kommer de att rota i alla mina byrålådor och dokument. Där kommer de att ligga och vänta på att bli upptäckta. Sedan kan allt hända.

Tillbaka till verkligheten igen. Jag stötte på en lite kul film på youtube igår. Först fnissade jag lite, vilket påhitt. Sedan tänkte jag lite på det. Jag behöver motion och jag behöver mer tid för att skriva. Här finns ett sätt att lösa problemet. Ju mer jag tänkte på det ju smartare kändes det. Kreativiteten ökar ju när jag går. Jag har ju redan ett gångband så jag behöver bara skrivbordet till det. Nu har jag önskat mig precis ett sådant skrivbord av maken, jag vill testa det. Han funderar redan på hur han ska lösa det. Det tycker jag är snällt av honom.



Det kändes ännu bättre när jag såg den här videon. Att skriva, motion och viktminskning, allt i ett. Det låter för bra för att vara sant men det verkar som om det fungerar.

5 kommentarer:

  1. Bland den bästa idé jag sett på länge:-) Toppen!

    De där nya historierna som kommer - går det inte att binda ihop dem till en eller två på något sätt?

    Du kommer nog bli publicerad så att det viner om det:-)

    Har lektörsutlåtandet kommit? Hur lät det isåfall? Bra va?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, kombon gåband och dator är ju strålande!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... tack för gott skratt!
    Älskar magnoliaträd... så vackert! Härligt när det sprudlar av idéer att skriva, kul!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Helt underbart! Jag tycker det är en fantastisk idé! På ett gym i NY som min vän gick på, hade cyklar och löpband som drev datorer. Om man satt på cykeln och cyklade kunde man också gå ut på internet. Men slutade man cykla slutade strömmen till datorn och den blev svart!

    SvaraRadera
  5. Ebba:
    Visst verkar det smart om man bara funderar på det en stund :)

    De flesta är helt egna berättelser och går inte att binda ihop.

    Lektörsutlåtandet är försenat så jag får vänta lite till.
    Kram!

    Nilla:
    Eller hur :)

    Anna:
    Väldigt kul men inte så dumt när man tänker efter :)
    Magnolia är fantastiskt vackert. Jag vill ha många.
    Kreativiteten är det inget fel på :)
    Kram!

    Trillingnöten:
    Först tycker man det är lite konstigt men när man funderat en stund så förstår man att det är en lysande idé. Jag tänker testa :) Jag tror vi sitter alldeles för mycket i många jobb. Och när man skriver romaner eller barnböcker :)

    SvaraRadera