.

.

fredag 6 maj 2011

Bokrelease och synkronicitet

Ibland händer det som man ibland kallar synkronicitet. En lycklig slump. Jag undrade om jag någonsin skulle få gå på någon bokrelease. Här nere i Skåne sker inte särskilt många. Så för några veckor sedan var vi på middag hos en vän med familj. Där var också en familj som vi inte kände innan. Supertrevligt på alla sätt. Den nya familjen delar vår kärlek till Mallorca. Inget mer med det. Så i måndags fick jag ett mail ifrån min vän om inbjudan till bokrelease. Det var från kvinnan i den nya familjen. Hon hade fått inbjudan av en vän, Sölve Dahlgren, men hon kunde inte gå och tänkte då på mig, som skriver. Underbart och en mycket lyckosam slump. Jag ryser en aning när sådant händer.


Jag känner således inte Bodil Mårtensson men hon verkar vara en mycket trevlig kvinna.


Så dök självaste Länsman på Helsingborgs slott, Frans Barkhe upp och berättade om sina vedermödor.



Sölve Dahlgren som har ett eget förlag Dahlgrens förlag där han har gett ut sin egen bok Innebandypiraterna är den som nu ger ut Barkhes döttrar av Bodil Mårtensson.


Efter det bjöds det på vin och tilltugg. Sedan var det dags att mingla och köpa en bok.


Som såklart signerades av författaren Bodil Mårtensson.


Allt som allt blev det en fantastisk första bokrelease för mig. Jag kan nog tänka mig att ha en egen en gång :)

I dag står det i mitt horoskop i City:

Det förekommer indikationer på en vändpunkt av något slag i din tillvaro. Är du möjligen på väg att byta jobb eller bostad?

Nej, jag ska inte byta bostad, tror jag. Däremot har jag ett jobb som jag gärna skulle vilja ha. Författare! Kanske är synkroniciteten i rullning. Hoppas kan man alltid  :)

Två nya delar i min barnboksserie har idag såtts som frön i bördig jord. Jag är så spänd på att börja med den. Det känns så roligt. Jag hade bestämt mig för att jag inte kunde skriva barnböcker som hängde ihop i en serie och så bara bombarderas jag av dels idén och dels av alla berättelser som ska finnas med. Jag känner mig som den lyckligaste människan i världen.


Nu ska vi dock åka iväg på premiärtur med husbilen i helgen. Den bruka vi göra till Ullared. Det har blivit lite av en tradition. Det gör vi av flera olika anledningar. Dels är det hyggligt nära. Dels är man inte så beroende av vädret eftersom man kan gå in och shoppa om det blir kallt. De har en jättefin minigolfbana och stora lekytor för barnen. Dessutom har de supergod pizza på en av restaurangerna där. Så nu sticker vi.

Ha en riktigt skön helg!

7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter. Hoppas ni får en härlig resa.

    Är jättenyfiken på den där boken, så recensera den gärna när du läst klart. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad lyckat att det stämde så väl och att du kunde gå:-)
    Ha det så mysigt i husbilen - låter toppen med en sådan.
    Ordet minigolfbana får mig att rysa - tror jag tvingat mig att spela på tok för mycket när barnen var små - nu bävar jag för att barnbarnen ska ha mig dit oxå ... Men då tänker jag säga nej - är det ngn som tror att jag klarar det? Inte jag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt sammanträffande! Ibland blir det så lyckat, slump eller öde? Ha det fint på Ullared :)

    SvaraRadera
  4. ha, ha...då har vi varit där en stund samtidigt!! Jag bor också i helsingborg, i Laröd....hur knasigt är inte det!?

    SvaraRadera
  5. Vad kul att läsa om bokreleasen! Och Sölve Dahlgren känner man ju igen från Debutantbloggen, om jag inte tar fel? Vad modigt att starta eget förlag. -Vändpunkten, måhända? Allt gott från Sofie

    SvaraRadera
  6. Åsa:
    Det gjorde vi :)

    Nina:
    Vi har haft det riktigt bra.
    Jag recenserar när jag har läst boken.
    Kram!

    Ebba:
    Vi fick pussla lite för att få ihop det men det gick bra :)
    Det är mysigt med husbil och våra utflykter. Vi gillar minigolf men vi spelar inte jätteofta så det är kanske därför :) Och nej, jag tror inte att du säger nej till dina barnbarn :)
    Kram!

    Trillingnöten:
    Tack, vi har haft det toppen!
    Ja, det var en väldigt lyckosam slump eller så var det ödet :)

    Caroline:
    En lyckosam slump till månne? :) Tänk att vi var där samtidigt men inte visste det. Vi måste försöka träffas någon gång.

    Sofie:
    Det var mycket kul att få vara med på bokrelease. Sölve Dahlgren verkar ha skrivit på Debutantbloggen precis som du har, det märkte jag när jag undersökte saken. :) Det är jättemodigt att starta förlag. En vändpunkt var det definitivt för honom.
    Allt gott till dig också!

    SvaraRadera