.

.

måndag 3 februari 2014

Att tro på sig själv

är inte helt lätt. I alla fall inte när man är på väg in i något helt nytt och oprövat. Där är jag nu. Ena stunden är jag sjukt taggad och nästa vill jag bara strunta i alltihop.


Men jag vet att jag kommer att kämpa på. Behöver bara bli lite säkrare på vad jag håller på med. För det är ju så spännande.

Och så har jag ju skrivandet. Där känner jag mig mycket mer hemma. Där finns min passion. Men man måste ju leva också. Därför kan man inte bara skriva. Tråkigt nog.

Dagens grateful.
Dag 35:
Att få se solen. Till slut. Det har varit mörkt, kallt och grått länge nu. Men idag visade den sig och världen blev ljusare. Till och med fåglarna kvittrade så glatt. Vårkänslan fyllde upp mitt inre. Och vintern känns plötsligt ändlig.


Dagens skrivinspiration handlar om skrivregler. Alla har ju sina egna men här kommer tio andra. Eller kanske samma, i alla fall en del. Det sista gillar jag. Att skriva förändrar en och det gör en mer fri. Så sant!

4 kommentarer:

  1. Jag har en skylt som hänger på min vägg som jag tycker mycket om. "If you can dream, you can do it". Och jag tror faktiskt mer och mer på det budskapet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett bra citat! Jag tror också på det, ju mer man jobbar på det desto närmare målet kommer kommer man. : )

      Radera
  2. Vad spännande! Det är alltid nervöst och läskigt med utmaningar, men vad glad man är när man tog steget och vågade anta utmaningen! Lycka till med vad det än är du ska göra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! Det är väldigt spännande! Och läskigt så det heter duga. : )
    Kram!

    SvaraRadera