.

.

tisdag 23 april 2013

Fullkomligt lost

utan Internet och det kan ta några dagar innan någon kommer och söker felet.


Vad gjorde man med all tid man hade innan Internet. Själv har jag använt den till att avsluta jobbet med att lägga in ändringarna i manus nummer två. Perfekt! Och det är en fröjd att se hur barnen hittar annat att göra när de inte kan sitta vid datorn. Definitivt en positiv effekt av avsaknaden av nätuppkoppling. Fast själv måste jag erkänna att jag känner mig aningen lost, man förstår verkligen hur många gånger per dag som man googlar när man inte längre kan göra det. Som tur är har jag viss möjlighet att koppla upp mig via mobilen, vilket gör att jag kan skriva det här. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan jag kan surfa obehindrat på nätet igen. och kanske kan jag då "glömma bort" att tala om för barnen att det fungerar igen, bara för att jag ska få fortsätta se hur de använder sin tid på ett så kreativt sätt som nu. Men nu, over and out, dags att sova!

16 kommentarer:

  1. Ha ha. Barnen brukar vara väldigt snabba med att veta när det finns internet. Om du lyckas hemlighålla det medan du själv surfar omkring så behöver du berätta hur, det är jag nyfiken på. Fast jag kan nog tycka att barn använder internet väldigt kreativt också. Ofta mer kreativt än vad jag själv gör i alla fall. Men det får ju gärna vara en kombination av med och utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju det, men jag blev förvånad över hur lång tid det tog för dem att se att vi var online igen. Vi sa inget och det tog några timmar innan de upptäckte det. Intressant! Jag håller med om att det finns mycket som är kreativt online, men också en massa saker som jag inte gillar, kombinationen är definitivt bäst.

      Radera
  2. Ja, det är helt otroligt vad mycket tid man lägger på att vara uppkopplad! Inte bara av ondo dock! Vi behöver lite fint väder nu...då brukar datortiden automatiskt minska för mina kids!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen mycket tid som försvinner online. En del tid är väldigt väl använd men långt ifrån all tid tyvärr. Det fina vädret är faktiskt ett perfekt sätt att byta fokus ett tag, både för barn och vuxna. : )

      Radera
  3. Åh, inget internet är förfärligt. Hoppas ni får hjälp snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemskt! Fast nu är vi som tur väl är tillbaka i cyberspace igen. : )

      Radera
  4. Jaa, smart! Säg att "tyvärr, inget mer internet, ever!" och se hur de tar det, haha. fast de större barnen kanske är svårare att "lura". Håller med om att man får mycket mer gjort, men inte är det roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi försökte och det tog faktiskt några timmar innan de upptäckte att vi var online igen. Intressant! Det är skönt att vara utan internet ibland, men inte allt för länge. : )

      Radera
  5. Internet är nästan livsnödvändigt :)

    SvaraRadera
  6. Visst är det jobbigt när de strular? Det måste ju liksom funka. Hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superjobbigt! Det har verkligen blivit något man inte kan leva utan.

      Radera
  7. Man är verkligen beroende av Internet, lite skrämmande faktiskt. Hoppas ni får igång det snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite skrämmande hur beroende man är av nätet och ibland undrar man hur det kunde bli så. Fast nu är det igång igen och livet kan återgå till det normala. : )

      Radera
  8. Hua när nätet inte fungerar!! Det är sårbart...
    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det som är mest skrämmande, hur sårbar man är utan nätuppkoppling. Inget fungerar riktigt bra eller på det sätt man är van vid.
      Kram!

      Radera