.

.

tisdag 5 februari 2013

Ord och annat

i min vardag just nu. Tre sjuka barn som är hemma från skolan gör vardagen annorlunda. Inte sämre, bara annorlunda. Tiden för att redigera blir svårare att hitta, men jag har i alla fall hittat lite tid här och där idag.


Det känns som om jag har redigerat i en hel evighet eftersom jag har redigerat två manus efter varandra. Nu längtar jag oändligt mycket efter att få skriva igen. Att få försvinna in i ett härligt skrivflow i en ny berättelse.

Dags för lite skrivtips:



Nog är det lång, krokig och märklig värld, den skrivande världen. Att aldrig ge upp är en absolut nödvändighet under många tillfällen på den vägen. Jag kunde inte låta bli att titta på hennes arbetsrum. Stillhet, ordning, en gammal skrivmaskin, vackra böcker, vita blommor och harmoni. Så vill jag också ha det, dags att städa!

2 kommentarer:

  1. Ja, tre sjuk barn, då hinner du inte mycket annat! Jag skulle också vilja ha ett sådant där rent och vackert skrivarrum!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inte så mycket tid för arbete, men sånt är ju livet snart är allt tillbaka till det vanliga igen! : ) Visst är det ett vackert rum!

      Radera