.

.

onsdag 6 februari 2013

Ännu en dag

är till ända! De annorlunda dagarna fortsätter och idag är också maken sjuk. Nätterna är oroliga och små liv behöver tas om hand. Livet blir fyllt av annat än skrivande, även om jag faktiskt stulit lite tid för mitt andra manus en stund. Lite då och då blir till slut mycket redigeringstid det också.


Det är gott nog att verkligen ha hittat det som är min passion, att skriva. Och tiden för det griper jag i flykten i ett annat liv i kärlek. Mitt vardagsliv.

Nu några inspirerande ord från författaren Yann Martel:



Att skriva något som blir en succé är absolut inte fel, om inget annat så hjälper det till ekonomiskt! Dessutom är det ett bevis på att man faktiskt kan. En inte alls oviktig del, då tvivel ständigt kantar den skrivande världen.

12 kommentarer:

  1. Jag håller med, att hitta sitt drömjobb o sträva efter att göra det till en inkomstkälla, bara det är en härlig känsla. det att göra något aktivt för att närma sig sina mål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det och aktiva är vi verkligen! Nu ska vi bara nå våra mål : )

      Radera
  2. Att uppnå sina drömmars mål är en obeskrivligt härlig känsla. Jag nådde ett sådant mål när jag fick mitt nuvarande jobb och att kunna bli en uppskattad författare är ännu en dröm jag hoppas kan infrias en dag. Jag hoppas den drömmen slår in för oss alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nog har man uppnått några härliga mål här i livet! Det finns ingen bättre känsla. Nu har vi ännu ett mål att uppnå och vi ska nå det : )

      Radera
  3. vi ska sälja många böcker och gå på mycket champagnefester eller bara träffas och prata om hur duktiga vi är :) kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Många, många böcker, lika många härliga diskussioner och massor av bubblande champagne! :) Kram!

      Radera
  4. Usch så tråkigt att din familj är sjuk... hoppas du klarar dig från sjukan. Och jag håller absolut med Susanne... vi ska skåla i champagne för våra framgångar vare sig det är med eller utan bok! Bara för att vi är vi!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är trist med sjukdom, men jag hoppas att jag slipper och att övriga snart är friska. Jag håller med, mer firande med champagne, vi är verkligen värda det!

      Radera
  5. Ju mer jag skriver desto roligare tycker jag faktiskt att det är. Det hade såklart varit fantastiskt att kunna leva på det, men viktigast just nu är att veta att jag gör det för att det är kul, och det är jag säker på att du också gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att skriva och kanske beror det på att jag inte alltid kan göra det, eller så kommer jag alltid att tycka att det är det roligaste jag kan tänka mig att få göra. Oavsett så skulle det vara så fantastiskt att få hålla resultatet i sin hand i form av en bok. :)

      Radera
  6. I första hand skriver vi för att det är så himla kul! Om det sen ger lite utdelning i form av pengar så vore det ju en extra bonus. Tänk att kunna leva på sin hobby! Det vore nåt!
    Krya på er förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, jag hoppas slippa bli sjuk den här gången! Det är fantastiskt roligt att få skriva och det skulle kännas helt underbart att få hålla sin egen bok i sin hand och att dessutom kunna tjäna pengar på den skulle vara en dröm! : )

      Radera