.

.

söndag 19 augusti 2012

Det var aldrig meningen

att jag skulle ta ledigt så länge, men när jag väl hade börjat och jag fullkomligt frossade i semester så gick det av bara farten. Oj vad jag har njutit av min sommar och nu lider jag av lätt post-semester-depression.


Imorgon börjar verkligheten på riktigt igen och jag vet inte om jag är riktigt redo. Lillkillen börjar i förskoleklass och alla mina små telingar kommer att vara borta på dagarna. Nu börjar ett helt nytt kapitel i vårt liv.


Det är ju som det ska vara, det gäller bara för mig att vänja mig och hitta en helt ny vardag. Och får jag bara vänja mig så inser jag att det är ny tid jag får, ny tid att göra det jag vill göra för mig själv. Skriva, skriva och skriva. Nej, jag tänker inte göra något "riktigt" med mitt liv alls. Inte än, för det oriktiga, det som inte räknas på riktigt är precis vad jag vill göra helst av allt just nu. Skriva. Det kommer att hjälpa mig att hantera den nya vardagen alldeles utmärkt. Så nu kör jag igång mitt nya liv. Inte alls förbättrat på något sätt, jag kommer att sakna det långa morgonmyset med lillkillen något förfärligt, jag kommer att sakna hans små legoblommor och urklippta hjärtan som han ständigt har gett mig. Jag kommer att sakna en massa saker, men det kommer nya saker, nya mysstunder och nya saker som ska berättas av en bubblande, ivrig 6-åring. Nu kör jag igång det nya fantastiska livet med växande barn och så många spännande saker att göra och hinna. Hoppas att ni hänger med mig. : )

20 kommentarer:

  1. Nya kapitel kan kännas lite vemodiga.. Vår minsting börjar dagis imorgon. Känns helskumt..! :-P
    Men skönt för honom kanske? :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vemodiga och lite spännande på samma gång. De behöver nog lite tid borta från oss jobbiga föräldrar ibland : )
      Kram!

      Radera
  2. Blandade känslor! Men man vänjer sig. Du kommer nog gilla ditt nya kapitel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket blandat, men jag tror det blir bra, mitt nya kapitel. : )

      Radera
  3. Klart vi hänger med och du har väl sett att omslaget på vår bok Förverkliga din bokdröm är klart nu? Den kommer att passa dig ypperligt. Sedan kommer du inte ens att VILJA bli antaget av ett större förlag!

    Imorgon börjar boken att tryckas!!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! : ) Jag har sett omslaget och ser väldigt mycket fram emot att läsa den. Det är ju perfekt att få en sådan fantastisk vägledning och hjälp med att ge ut själv.

      Lycka till!
      Kram!

      Radera
  4. Vilken tid som väntar nu! Förändringar tar ett tag att vänja sig vid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar ett tag, men sedan är man tillbaka på rälsen igen : )

      Radera
  5. Vår största började ettan i torsdags och när jag skulle säga hejdå så pussade jag honom på kinden. Det fick jag minsann höra när han kom hem på em att det där fick jag aldrig göra om. Får passa på och pussa på vår minsta medans hon fortfarande vill. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ju, man får passa på att pussa mycket så länge man får : ) Jag får pussa alla utom vår äldsta fortfarande, det känns härligt! Jag brukar bli full i skratt när jag tänker på hur det skulle se ut om jag pussade min 15-årings fötter precis så som man gjorde när han var riktigt liten : D
      Kram!

      Radera
  6. Vad skönt att du har njutit så av sommaren och semestern. Vad har ni hittat på för skoj?
    Välkommen tillbaks//Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Det har varit riktigt härligt. Jag ska skriva lite om min sommar efterhand tänkte jag. Vi har hunnit med Karlskrona, Uppsala, Stockholm, Gotland och Fiskebäckskil.
      Kram!

      Radera
  7. Välkommen tillbaka! Spännande att lillkillen börjar förskolan men förstår att det känns vemodigt. Hoppas skrivandet gick bra idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Det är spännande och vemodigt när den sista ger sig iväg ut i skolvärlden. Då har man ingen riktigt liten gullunge kvar hemma. Fast de kommer ju hem igen på eftermiddagen, det känns tryggt : ) Du har allt ditt framför dig, spännande : ) Det blev inget skrivande alls idag tyvärr.

      Radera
  8. Jag med. Jag förstår dig. Du får dyka ner i skrivandet. :)

    SvaraRadera
  9. Skrivandet är en riktig livräddare ibland : )

    SvaraRadera
  10. Vad härligt att "se" dig igen. Och att få följa med dig in i nästa kapitel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att vara tillbaka, och att du är med mig : )

      Radera