.

.

fredag 8 oktober 2010

Härliga fredag

Nu är det äntligen fredag igen. Jag tycker veckorna rusar förbi. Kanske för att det är så fullt upp hela tiden. Det är inte helt lätt att få tid att ge sig in i sitt skrivrus fullt ut med fyra barn som ska hämtas, lämnas och att bara vara nära. Huset ska städas och saker ska alltid plockas undan. Vi hjälps självklart åt hela familjen men det finns ändå alltid något att göra. Så är det ju den där tvätten och strykningen. Den som aldrig tar slut, hur mycket man än jobbar med den. Men sådant är livet, det är bara att gilla läget och att jobba utifrån de förutsättningar man har. Jag har absolut inget att klaga på. Jag har min underbara familj och jag får skriva. Kan man begära mer. Det ska vara att bli utgiven då :D Det önskar jag mig!

Nu är det fredag och vad kan väl passa bättre än lite härlig nostalgi. Både dansen och kläderna är ju för sköna :)

3 kommentarer:

  1. Javisst är det härligt att det är fredag! :) Det är något speciellt med fredagar som gör en glad. :)

    Ha, ha jag känner igen det där med hushållsarbete som är lite av "never ending story". Det fylls ju ständigt på med ny tvätt, disk och dammtussar. ;) Man får hitta någon form av balans som funkar i det vardagliga familjelivet och kanske acceptera att det inte alltid ser nystädat ut. Det måste ju finnas tid att leva också. :)

    Jag hoppas att du och din familj får en fin helg vännen! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Positive thinking, Anneli! Alltid ett vinnande koncept. :)

    SvaraRadera
  3. Lotta:
    Fredag är en dag då man kan andas ut. Äta något gott och sedan sätta sig allihop i soffan mysa och se på Idol :)

    Det där hushållsarbetet finns kvar i morgon också så det är ju ingen brådska :D

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram!

    Jenny:
    Eller hur! Det är i alla fall vad jag hoppas på :D

    SvaraRadera