.

.

torsdag 28 oktober 2010

Award


Channal har gett mig en fin award. Jag är jätteglad för den. Tack!

När man tagit emot awarden ska man:

♦ kopiera in awardbilden i bloggen...
♦ tacka och länka till den som nominerade...
♦ Nominera sju andra bloggare och länka till dem!
♦ Berätta sju intressanta saker om dig själv!

Jag ger en Beautiful Blogger till... @autorwannabe, Nillas, Min plats i solen, Blås på, Märta! , Skrivarmamma, Pennelinas ordbruk, och Alla har en bok inom sig.

Så var det de där 7 intressanta sakerna om mig. Det är inte lätt men något måste man ju komma på.

1. Jag skulle någon gång i mitt liv vilja bo i New York på Manhattan i ett år eller två. Jag älskar pulsen och det smått surrealistiska livet där.

2. Jag är intresserad av psykologi och filosofi. Jag skulle vilja fördjupa mig mer i det när barnen blir äldre och jag har mer egen tid.

3. När jag var liten ville jag bli skådespelare. Jag gick på teaterkurs i flera år och uppträdde också flera gånger.

4. Jag gillar verkligen inte att städa men tycker mycket om att stryka vår tvätt.

5. Jag biter på naglarna men försöker alltid att sluta.

6. Mina laster just nu är Dumlekola och Coca Cola light. Fast jag kallar dem egentligen inte laster utan min njutning som måste njutas med måtta :D

7. Jag hade aldrig ens funderat på att börja blogga när jag av nyfikenhet gjorde en bloggsida. Mest för att se hur den skulle se ut. På kul skrev jag ett inlägg och så var det igång. Det har jag inte ångrat för det är roligare än jag någonsin ens hade kunnat föreställa mig.

12 kommentarer:

  1. En får tacka :-) Ska kika på detta...


    Jag var obotlig nagelbitare som ung, så tänkte min farmor i ett sista desperat försök kosta på mig lösnaglar - och då menar jag inte sådana billiga från butiken!

    Sådana köpte jag själv för att se hur det skulle kännas att ha naglar. Slipade ned dem till fingertopparna, jag inte skulle fastna överallt i stallet och lagårn...

    Efter två månader frågade en kompis om jag slutat...? Nej, svarade jag och såg på naglarna... ehum... eh... jo, det hade jag...

    Det lustiga är att jag aldrig börjat om och det här var 25 år sedan! Snacka om under :-D

    stora kramen från mig <3

    SvaraRadera
  2. Pennelina:
    Jag har funderat på det men det verkar vara så mycket underhåll på sådana naglar. Kanske skulle testa ändå :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Men tack! Vad snällt! :)

    Men.. gillar du att stryka?! Det måste finnas någon psykologisk faktor bakom den konstigheten.. ;)

    *Kramen*

    SvaraRadera
  4. Märta:
    Alla har vi våra djupa mörka hemligheter :D

    Det är faktiskt en av två saker som gör att jag känner mig riktigt avkopplad (den andra är att promenera, helst vid havet) :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, tack! Vad roligt!
    Ska försöka hitta på sju saker...

    Min bloggstart såg ut som din och oj vad mycket häftigt bloggandet har fört med sig!

    SvaraRadera
  6. Nilla:
    Kul!
    Visst är bloggandet häftigt! En helt ny värld har öppnat sig :)

    SvaraRadera
  7. För mig räckte det med att sätta dit dem en gång... de satt väl i en vecka ungefär... var ju första gången jag testade något sånt. Men jag slipade ned dem ordentligt, för det blev lite häftigt med så långa naglar efter mina superkorta ;-)

    Kramar från mig <3

    SvaraRadera
  8. Kul lista om dig, vi är lite lika du o jag! Teaterapa är jag med =) Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Tack för utmärkelsen, Anneli! Jag blev glad.
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Anneli, 1:an och 2:an, där har vi samma dröm och intresse! Och Dumlekola är också gott! ;)

    SvaraRadera
  11. Ett stort GRATTIS till awarden Anneli! Den är verkligen välförtjänt. Du har en jättefin och inspirerande blogg och jag är så glad att du lämnade kommentarer hos mig den där gången så att jag hittade hit till dig i din lilla vrå av bloggvärlden. Jag blir allti dlika glad när jag kikar in här hos dig och jag älskar blandningen av ämnen som du skriver om. Du delar med dig av din vardag, drömmar och tankar och dessutom har du ett varmt hjärta. En inspiration och viktig röst i bloggvärlden. Så njut av din välförtjänta award.

    Ett stort TACK för att du skickar awarden vidare till mig. Vad glad jag blir! Sådant blogglitter värmer alltid gott i hjärtat och inspirerar till att fortsätta blogga. TACK! :)

    Ha en fin höstlovsvecka och sköt om dig vännen!
    Kram Lotta (ännu en inbiten nagelbitare)

    SvaraRadera
  12. Kommentaren jag skrev försvann tydligen så därför skriver jag en ny..

    Ett stort GRATTIS till awarden Anneli! Den är verkligen välförtjänt! Du har en jättefin blogg och jag blir alltid lika glad då jag kikar in här hos dig. Jag tycker om blandningen på dina inlägg. Du bjuder på din vardag, dina drömmar och tankar och jag får både skratta och tänka efter. Det gilllar jag! Du inspirerar och har dessutom ett aldrig sinande varmt hjärta. Njut av din välförtjänta award Anneli!

    Ett stort TACK för att du skickade awarden vidare till mig också. Vad glad jag blir! Det värmer gott i hjärtat och lite uppmuntrande blogglitter kan man aldrig få för mycket av. Det inspirerar till fortsatt bloggande. TACK!

    Sköt om dig vännen och ha ett fint höstlov!
    Kram Lotta (ännu en inbiten nagelbitare)

    SvaraRadera