.

.

måndag 26 augusti 2013

Intensivt

känns livet just nu! Fast roligt och spännande för det mesta.


Sommaren verkar stanna kvar ännu en stund och det är jag väldigt tacksam över. Småkillarna har haft en lite småjobbig start i den nya skolan. Sådant kan göra en mamma lite ledsen, det finns inget värre än att se sina barn ledsna. Just nu verkar det kunna lösa sig, jag menar, även vuxna känner ju ibland att de skulle göra allt annat än att jobba, men kan inte gråta över det, även om de skulle vilja ibland. : D Äldsta killen har satt in en tandställning i överkäken idag. Lite läskigt, men det gick jättebra. Nu ska han bara vänja sig vid den och så hoppas vi att han inte får så ont nu i början.


Dagen har fyllts av allt annat än manus, men å andra sidan har jag jobbat ganska intensivt med det i helgen istället. Jag har verkligen njutit och suttit ute i solen samtidigt som jag fortsatt läsa manus nummer två ännu en gång. I morgon hoppas jag få lite mer manustid i solen.

John De Sohn feat Andreas Moe med Under the sun where we belong. Yes I do!

14 kommentarer:

  1. Hoppas att de snart känner sig varma i kläderna i den nya miljön. Och hoppas att din äldste snart vänjer sig vid tandställningen och kan se fördelarna med den.
    Förstår att det är jobbigt för dig när känner sig olyckliga.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag också, man vill ju så gärna att barnen ska ha det bra i skolan. Tandställningen tar nog ett tag att vänja sig vid, men det ska nog gå bra.
      Kram!

      Radera
  2. Ja, den här veckan blir väl kanske mer häktisk än annars :) Ska bli så häftigt att träffas ännu en gång - den här gången Vedugnen m.m! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir den definitivt, särskilt när jag oroar mig för att barnen ska ha det bra. Men jag tror verkligen att det ska gå bra och ser mycket fram emot att träffas igen.
      Kram!

      Radera
  3. Trist med jobbig start. Hoppas att det ordnar upp sig fort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supertrist, men det verkar redan som om det ska lösa sig.

      Radera
  4. Tur att onsdag väger upp hela veckan! Tomorrow it is! Kul Ebba att du också ska med. Har minsann sett dig lite överallt här på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen tur! Det ska bli så kul. Ses i morgon.

      Radera
  5. Du har något att hämta hos mig ... om du vill!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att de börjar känna sig tillrätta snart, det är det värsta som finns att se barn ledsna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inget värre. De verkar redan som om de har funnit sig tillrätta, det är så,skönt!

      Radera
  7. Vad tråkigt att de känner att det är jobbigt med skolstarten. Hoppas att det går lättare sen när allt kommit igång.
    En sådan tandställning har jag haft. För mig var det hemskt de första veckorna. Det gjorde vansinnigt ont och tänderna kändes lösa. Jag var jätteorolig.Trodde att tänderna skulle ramla ut. Men smärtan gick över och tänderna satt kvar. Det jobbiga var sedan att ständigt behöva borsta tänderna eftersom att det fastnade mat i tandställningen. Jag hoppas att din son inte ska få alltför ont. Men det kommer att kännas en hel del.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så trist, men det verkar som det håller på att lösa sig, som tur är.

      Det verkar som om det går bra med tandställningen än så länge. Jag hoppas att han slipper ha allt för ont, även om det känns lite obehagligt i början.

      Kram!

      Radera