.

.

tisdag 11 oktober 2011

Magiska lakan


Det måste vara något i lakanen. I förrgår bytte jag till helt nya härliga lakan. Jag älskar nya lakan. De verkar ha fört med sig en enorm aktivitet i hjärnan under mina sovande timmar. I går fick jag ju en lysande idé i mina drömmar. I natt har jag diktat så det stod härliga till. Jag var så nöjd med mina ord att jag ville skriva ner dem, men jag var för trött. Nu har jag glömt dem, det skulle vara kul att läsa dem i vaket tillstånd :) Jag skriver aldrig dikter. Kanske har det varit lite mycket Tranströmer på sista tiden :D

9 kommentarer:

  1. Wow! Vilka drömmar! Och grattis (titta in på min blogg) :-). Kan du maila mig din adress till susanne.boll@bredband.net? Hej!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt att krypa ner under nya lakan och drömma fantastiska kreativa drömmar. Lovely!

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart. Dessutom väckte rubriken min fantasi... Ungefär som flygande mattan...
    Du måste börja ha papper och penna vid sängen och skriva ned allt du kommer på mitt i natten! Det är då de bästa idéerna föds!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Åsa:
    Jag tror jag behöver dem själv :)

    Susanne:
    Åh vad roligt. Tack snälla du! :)

    Ann:
    Det är verkligen helt underbart :)

    Kim:
    Vem vill inte ha magiska lakan :)
    Jag har papper och penna vid sängen, men den här gången vaknade jag inte tillräckligt mycket för att orka skriva. Annars har jag fått fantastiska idéer precis mellan dröm och vakenhet.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Låter härligt Anneli! :) Själv har jag alltid papper och penna bredvid sängen för att kunna kladda ner mina kråkfötter när saker och ting dyker upp. Ibland mitt i natten. ;)

    Efter några dagar utan tid för skrivande har jag nu lyxen med två hela dagar med bara skrivande. Så jag kyper in i mitt röriga arbetsrum och min historia igen och försvinner bort under några dagar.

    Jag är så nyfiken på din bok och jag hoppas att jag nästa bokmässa får se dig sitta där och signera. Heja dig!

    Ha en fin vecka kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Magiska lakan - vilken fin boktitel:-) För övrigt kan du stoppa in vilka ord som helst - titeln hållen som den är:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Lotta:
    Det är härligt! Jag har papper och penna vid sängen men just den här gången var jag för trött för att orka skriva ner något :)

    Jag är lika nyfiken på din bok och hoppas att vi båda kommer att signera på en bokmässa snart :)

    Ha en skön skrivvecka!
    Kramar!

    Ebba:
    Kanske kommer jag att använda den också :)
    Kramar!

    SvaraRadera