.

.

måndag 24 oktober 2011

Crazy times

eller vad händer egentligen?


Min hjärna verkar ha gått helt i spinn. I dag skulle jag göra färdigt min redigering av mitt första manus som otåligt väntar på avfärd. Men först tog jag en promenad. Under den satte hjärnkarusellen full fart. En ny berättelse tog form. Mord, livslögn, svek och skam. Kan det vara något? Jag försökte sedan sätta mig och redigera först. Det gick inte alls. Jag var tvungen att få ner fröet till min nya berättelse på pränt. Nu ligger det 901 nya ord i ett nytt dokument som sedan får vänta en stund på sin tur. Det är nog så att min hjärna är redo för nya äventyr. Dags att avsluta det som påbörjats.

Dessutom läste jag mitt horoskop i City idag:

Du önskar dig en förändring av något slag i din tillvaro,
men tar du inte själv initiativ till det hela, händer det nog inte så mycket.

Det ska Gudarna veta att det verkar stämma just nu. Jag har en längtan efter något som inte har med skrivandet att göra. Den längtan kommer allt länge ifrån att bli verklighet just nu, av en speciell och ganska oturlig anledning. Kanske är det så att jag måste ta saken i egna händer. På flera plan i mitt liv. Den tanken fick mig att tänka på ett annat projekt som jag har nämnt här förut. En speciell barnbok. Min spinnande hjärna fick jobba på idag och jag söker nu en möjlighet att uppfylla den tanken. Det är spännande! Dessutom hann jag faktiskt titta på redigeringen i ungefär 50 sidor av mitt första manus. Själv känner jag mig lätt manisk. Måste tagga ner en aning och lägga barnen. I morgon taggar jag upp igen :D

Vilan är slut, I´m back!

Dagens skrivmusik är full av kraft:

12 kommentarer:

  1. Ja, jösses! Den låten sätter fart på livsandarna.

    SvaraRadera
  2. wow, det låter som om det finns mycket spännande möjligheter i ditt liv just nu.

    SvaraRadera
  3. Vilken energi- och ordspruta du är! Hoppas alla dina planer går i lås! :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt ändå att du har så många idéer! Förhoppningsvis hinner du med det andra också, tids nog. Lycka till med redigeringen!

    SvaraRadera
  5. Sådana där dagar kanske vi har för få av?
    Ibland är det så där när nya ideér pluppar upp - in med dem i ett nytt dokument bara så håller orden sig lugna - ett litet tag iallafall.

    Låter spännande med andra planer som lockar - som inte gäller skrivandet - hoppas att allt kan gå i lås - senare:-)

    Kramar & Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Nilla:
    Eller hur :)

    Åsa:
    Det är verkligen spännande!

    Katarina:
    Ja, det är lite på gång just nu :) Det är jag tacksam för.

    Märta:
    Tack gulliga du! Jag jobbar vidare på det :)

    Andra intryck:
    Tack snälla du!
    Det är så roligt och inspirerande när ideérna flödar :) Det är bara att jobba på.

    Joanna:
    Välkommen hit, kul att du tittar in hos mig. Jag ska kika in hos dig också :)

    Ebba:
    Tack gulliga du!
    Det är så härligt med ideér, synd bara att tiden är för knapp :) Nu har jag alldeles för många dokument med påbörjade nya manus redan. Jag tror att jag måste önska mig mer tid i julklapp :D

    Det där andra som lockar har jag väntat på i två och ett halvt år redan och det känns mer avlägset än någonsin. Ledsamt! Men jag fortsätter att hoppas på en lösning.

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Vad mycket som finns i ditt liv just nu :) Och det händer saker, det rullar :)

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du redan fått en ny idé! Men se till att få iväg det där första manuset nu, för jag vill ju läsa din bok! ;)

    SvaraRadera
  9. Tycker ändå att du verkar ha koll på läget... :)

    SvaraRadera
  10. Trillingnöten:
    Japp, här rullar det på :)

    Joanna:
    Vad glad jag blir över att du vill läsa min bok :) Jag har fler idéer än jag har tid, men jag är snart redo att skicka iväg mitt första manus i alla fall.

    My Myself and I:
    Alldeles snart! :)

    GlimraSkimra:
    Absolut, det är bara praktiska grejer som ska lösas :)

    SvaraRadera