.

.

tisdag 1 februari 2011

Vissa dagar


I bland, och jag är så lyckligt lottad att de dagarna inte är många, så dippar det rejält. Tandvärken vill inte släppa och jag klarar bara dagarna med hjälp av värktabletter. Återbesöket hos tandläkaren är på torsdag och jag hade hoppats på att klara mig till dess. Det är otroligt vad värk gör med hela kroppen och hjärnan. Allt fokus läggs på att klara smärtan. Jag beundrar de människor som har kronisk värk. Vilket mod och vilken styrka de har.


Jag undrar därför hur fort färdas mörker och när kommer ljuset tillbaka?

Trots allt så har jag redigerat mitt första manus färdigt idag och börjat lägga in ändringarna i datorn. Jag tagit mig till sidan 20 idag. Det är riktigt intressant faktiskt, att läsa manuset igen efter så lång tid. Det är tur att jag har något som är så roligt att göra som kan skingra tankarna på smärtan en aning. Det gör också positivt tänkande. För den här värken går över förr eller senare, på ett eller annat sätt. Det är inte alla som har sådan tur.

9 kommentarer:

  1. Stackars dig! Hoppas du blir bättre snabbt. Du har nåt att hämta hos mig, men som sagt, lägg bara till handlingarna! :-)

    SvaraRadera
  2. Uffa då... jag själv har sällan tandvärk, men gubben är desto mer utsatt! Lider med dig!

    Många kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Stackare... tandvärk är vidrigt! Du borde få komma akut! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Fy, det är så jobbigt med värk. Jag har värk i mina fötter och i ryggen. Inte jämt, men alldeles för ofta för att det ska vara ok. Men jag behöver aldrig ta tabletter tack och lov. Jag är så tacksam att värken inte är kronisk. Än.

    HOppas du blir bra snart.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Annika:
    Tack! Jag kämpar på.
    Tack, snälla du för awarden, jag återkommer :)

    Pennelina:
    Jag brukar inte heller ha problem med tänderna. Nu har två gamla lagningar expanderat och spräckt tanden. Amalgamet verkar ha gjort sitt.
    Kramar!

    Anna:
    Jag håller med, tandvärk är inte roligt alls. Jag kämpar på.
    Kram!

    Nina:
    Tack! Nej, värk är inte roligt. Jag försöker alltid klara mig på Alvedon men den här gången behöver jag Voltaren. De är receptfria så de är säkert inte för starka. Gillar inte att ta medicin i onödan.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. fy katten,så enerverande och plågsamt med tandvärk!
    De sista åren har jag faktiskt klarat mig riktigt bra, men ta i trä....
    Roligt att du kan skingra tankarna lite.
    Visst upptäcker man en hel del när man läser om ett manus man har skrivit. När det legat till sig en tid.
    Lycka till med tanden!

    SvaraRadera
  7. Usch - hoppas det går över snart. Men underbart att du ändå redigerat en del. Ibland när man plockar fram manuset som vilat ett tag kan man liksom läsa med exvis: vänners, makes, lektör eller förlagsögon. Läsa utifrån o in, istället för inuti hela tiden.
    Jag tillhör kategorin vÄrkmästare. Har kronisk smärta i ryggen. Levt på mkt starka medel, som nu ska utgå över hela marknaden. Trappar ner och lider (bara förnamnet). Svårt att skriva liggande. Min omgivning blir förvånad om jag skulle klaga ngn liten gång - de glömmer att jag har ständig värk eftersom jag lärt mig vara JAG o inte bara en smärta. Men de sista månaderna har varit tuffa med minimalt med smärtlindring som resulterar i mindre socialt engagemang (förstås).
    Hoppas du blir bättre på torsdag iallafall. /Kram Ebba

    SvaraRadera
  8. Nej, fortfarande tandvärk? Det är det värsta som finns! Jag hoppas att det går över eller att det är kort till torsdag i alla fall....

    SvaraRadera
  9. Barbro:
    Tack! Ja, just tandvärk är särskilt jobbigt tycker jag.

    Det är väldigt intressant att läsa och redigera sitt manus efter en tid. Man ser helt nya saker.

    Ebba:
    Usch, stackars dig! Min värk går ju över på ett eller annat sätt. Jag kan inte ens föreställa mig att ha ont någonstans hela tiden.

    Det är riktigt spännande att läsa igenom och redigera mitt manus igen.
    Kram!

    Trillingnöten:
    Nej, kul är det inte! Men i morgon är det torsdag och då hoppas jag att problemet går att lösa.

    SvaraRadera