.

.

fredag 28 januari 2011

Hjärtat slår lite snabbare


Nu ligger mitt barnboksmanus tillsammans med följebrevet i ett stort vitt kuvert. Det ska bara frankeras och sedan skickas hela vägen från Skåne till Stockholm. Hjärtat slår lite snabbare och jag är varm i kroppen. Wow, vilken känsla det är när det är färdigt och allt snart ligger i någon annans händer. Nu kan jag bara vänta och hoppas att de gillar det. Och fortsätta att redigera min första roman förstås. Snart är jag igenom. Att skriva är helt galet tillfredsställande. Allt med det, utom refuseringarna förstås, men även de har sin funktion då och då. Låt refuseringarna ramla in bara. Förr eller senare kommer rätt person att läsa och älska just mitt manus. Under tiden fortsätter jag att skriva och lära mig mer och mer. Bli bättre och bättre på att skriva. Så får det bli och så får det vara!

11 kommentarer:

  1. ... och det blir det säkert :-D

    Håller tummarna för dig!

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Härligt! Känner igen känslan när en bok avslutas och ligger klar att skickas iväg. Lycka till och jobba på. Det gäller att fortsätta skriva när man har flyt! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Åhh så spännade! LYCKA TILL NU! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Tack, snälla du!
    Kramar!

    Kim:
    Det är en underbar känsla. Jag jobbar på :)
    Kram!

    Anna:
    Tack, snälla du! Det är mycket spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Spännande!
    I morgon hoppas jag att jag får tummen ur att sätta mig och skriva... vet ungefär vad, men jag börjar vackla och tvivlar på min historia...

    SvaraRadera
  6. Stort och smått:
    Det är så kul när man kommer igång. Det går nog lite upp och ner för oss alla när det gäller att tro på berättelsen :) Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Jättespännande!! Jag håller alla tummar jag bara kan! Du är så bra!

    SvaraRadera
  8. Lycka till! Å stort tack för hjälpen med att lägga in film :)

    SvaraRadera
  9. Grattis & Lycka till - tänk vad du producerar både för stora och små:-)Nyfiken är jag oxå förstås.//Kram Ebba

    SvaraRadera
  10. Trillingnöten:
    Det är det verkligen! Tack för tummhållning det kan verkligen behövas :)

    My Myself and I:
    Tack, snälla du!
    Varsågod, vad bra att det fungerar :)

    Annelie:
    Tack!

    SvaraRadera