.

.

fredag 11 juni 2010

Födelsedag

Längs mitt minnes stig

Tänk ändå vad tiden går idag så blev du fyra år. Jag har sparat avtryck av din hand och locken från ditt hår.

Längs mitt minnes stig vill jag vandra lycklig sen när livets sommar börjar gå mot senhöst. Därför sparar jag och bevarar varje litet ögonblick med dig här in i mitt bröst.

Bilderna är många där syns snöbollskrig och sommarbad. Dina första kläder och små skor de har jag också kvar.

Längs mitt minnes stig vill jag vandra lycklig sen när livets sommar börjar gå mot senhöst.
Därför sparar jag och bevarar varje litet ögonblick med dig här in i mitt bröst.

Linn Maria Wågberg

Detta är en text från den underbara CD:n, Underbarn med musik skriven av Linn Maria Wågberg. Det är texter som jag önskar att jag skrivit till mina barn. Båda mina yngsta söner hade musik från den här CD:n på deras dop.

Lyssna här:
http://musikbutiken.telia.se/Magellan/pages/main.jsp?storeId=12401&pageId=productDisplay&viewId=1028598

2 kommentarer:

  1. Kimselius:
    Visst är det vackert. Hela hennes CD är helt underbar.

    Kram!

    SvaraRadera