.

.

onsdag 16 juni 2010

En lång dag

Det har varit en extremt lång dag idag och jag är så trött att jag nästan somnar vid tangentbordet. Skolavslutning. Kall men med mycket mänsklig värme :D Fika med skolkompis och medföljande pappa. BVC, koll av näst yngsta sonen B:s hörsel. Han fyller snart sex år och jag anade att det bara var ovilja att höra vad mamma säger, vilket också är fallet. Han har utmärkt hörsel även om han filtrerar bort mamma och pappa. Det är ok så länge hans hörsel fungerar när det behövs. Helt galet jagande av husbil då vi upptäkt att vi kör olagligt med för tung bil. På måndag är det meningen att vi ska åka iväg på vår semester. Jag hoppas att vi hinner hitta en husbil som passar oss bättre på sex dagar : S Grillkväll med fördrink och trerätters med min fina familj. Fantastisk diskussion om ditt och datt vid bordet, bland annat vilket som är vår absoluta favoritupplevelse i livet, so far! Blandade otippade svar :D Båda våra skolbarn höll tal vid bordet och de gör mig så stolt. De berättar vältaligt om hur mycket de uppskattar vårt engagemang och om vår hjälp i deras liv. De är glada, i dag över att vi finns med dem hela vägen även om vi tjatar ibland Jag är stolt över att min snart tioåring håller ett tal som får tårarna att komma och vår snart trettonåriga son i sitt tal medger att det hjälper dem att vi är där och peppar och hejar på, något som ofta upplevs som tjat. Halleluja! Mina barn är äkta juveler.
Nu måste jag verkligen sova innan jag får tangentmärken i pannan :D
NU ÄR DET SOMMARLOV!

5 kommentarer:

  1. Men vad härligt med såna barn! Hålla tal och allt...inte dåligt! Måste brås på söta mor=)
    Hoppas ni hittar en husbil som passar er!

    Kram till dig!
    Adela

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hittar en ny husbil. Håller tummarna. Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att höra tal från barnen! Det kommer jag aldrig att få uppleva med mina kids. ;D

    Hoppas ni hittar en bil!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Anneli!

    Det låter som det verkligen är full rulle hos er just nu. Men en härligt rolig full rulle (ja, om man bortser från strulet med husbilen förstås). :)

    Härliga barn som håller tal! :)

    Lycka till i jakten på husbil nu och njut av sommarlovet och den stundande semestern. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Adela:
    Tack fina du! Mina barn är faktiskt riktigt gulliga :)

    Husbilsfrågan är ett stor frågetecken just nu.

    Kram!

    Kim:
    Tack! Vi kan behöva lite tummhållning just nu :)

    Kram!

    Nina:
    Man ska aldrig säga aldrig. Plötsligt blixtrar de till ;)

    Vi kämpar vidare med husbilsföljetongen.

    Kram!

    Lotta:
    Absolut full rulle men det är ju bara roliga problem egentligen. Allt går att lösa även om man inte vet riktigt hur det ska bli än.

    Visst är det härligt med barn som håller tal. De har gjort det i några år faktiskt och tycker att det är jättekul.

    Den stora husbilsjakten fortsätter :) Jobbigast är det för att vi ska åka med en annan familj som blir besvikna om det inte kommer att fungera. Vi har ju planerat och sett fram emot detta väldigt länge men det ordnar sig alltid på något sätt.

    Kram!

    SvaraRadera