.

.

onsdag 20 januari 2010

Senaste boken


Jag har precis läst färdigt Bedragen av Katerina Janouch.

Den är spännande på ett vardagligt sätt och är svår att lägga ifrån sig. Man riktigt känner olusten krypa i kroppen. Maktlösheten hos en kvinna som anar men inte vet. Känslor som åker berg-och-dal bana. Hemligheter och svek. Jag kunde inte låta bli att fundera över hur det skulle kännas om min familj skulle splittras. På något sätt så är det nog så, att trots all tråkig vardag så skulle marken försvinna under en om livet plötsligen vänds upp och ned. Saker som man tror att man inte vill ha blir livsviktiga. Ganska nyttigt att få en liten tankeställare mitt i vardagslivet. Man glömmer så lätt bort varandra. Glömmer kärleken bakom allt vardagstjafs. Så jag ska ta ett extra tag och kärleksbomba min man och mina barn. För min familj är det värdefullaste jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar