.

.

onsdag 27 januari 2010

Mina favoritresor



Istället för att fundera över vädret så bestämde jag mig för att göra en lista över bästa resorna som jag gjort. Känns roligare att tänka på och drömma sig tillbaka till.

1. Kryssning i västindien
Svårt att slå eftersom det var vår bröllopsresa. Underbart, lyxigt och magiskt.

2. Thailand
Fantastisk natur. Härlig exotisk känsla.

3. New York
En fullkomligt overklig stad. Här skulle jag vilja bo någon gång i mitt liv.

4. Tokyo
Spännande kultur. God mat. Så annorlunda mot hur vi har det här hemma. Var hemma hos japaner som svärfar känner och åt middag i deras hem. En riktigt trevlig och annorlunda upplevelse.

5. London
Har varit där minst tio gånger. Trevliga människor. Och mycket och rolig shopping. Afternoon tea är så mysigt. Köpte min bröllopsklänning med tillbehör där.

6. Florens
Som att resa i tiden. Historiens vingslag är hela tiden närvarande. Hela stan är som ett museeum.

7. Miami
Kul, amerikanskt. Allt är möjligt.

Sen har vi ju Mallorca som jag inte ens räknar som ett resmål eftersom vi har bott där i ett år. Ett underbart år på alla plan. Jag älskar Mallorca. Längtar tillbaka dit minst en gång per dag.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med alla resor. jag har jobbat som flygvärdinna, och tillbringade då mer tid på Kanarieöarna än hemma. När jag var ledig ville jag inte resa alls.
    Idag vill jag, men har varken tid eller råd:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Åsa: Jag ville bli flygvärdinna en gång i tiden bara för att jag längtade ut i världen så mycket. De flesta resor jag gjort var innan barnen sedan har det mest blivit Kanarieöarna och Grekland. Men det har också sin tjusning särskilt när man har barn.
    Kram Anneli

    SvaraRadera