.

.

måndag 7 maj 2012

Tålamod

är något som kommer väl till pass när man väljer att börja skriva på ett manus och försöka få det utgivet. Det har jag lärt mig. Fast det skulle självklart vara lättare om man visste att det till slut skulle ge utdelning. Det vet man nu inte alls, men man vet att man faktiskt kan ge ut det själv. Så alla vägar är öppna och möjliga. Det känns väldigt bra.


Idag har jag kommit förbi det ställe som jag kom till förut i min redigering. Vi får se om jag lyckas komma hela vägen fram den här gången. Jag har använt mig av något som jag upptäckte när jag läste en bok under påskledigheten. Något som kändes väldigt spännande och det blev lite av en ögonöppnare. Det ska bli intressant att se hur det blir.

Jag avslutar med en liten berättelse om tålamod och oändlig kärlek. En påminnelse om att ha tålamod med de små och inte glömma bort dem som en gång hade tålamod med oss.
 

12 kommentarer:

  1. Och jag kan bara tålmodigt fortsätta hålla tummarna - för jag önskar så innerligt att en gång, hellre förr än senare, hitta dina böcker hos min bokhandlare. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Vad bra att du också tycker att det är ok att träna tålamod : ) Fast jag hoppas också på förr än senare.

      Radera
  2. Visst är det ändå litet skönt att tänka att du faktiskt kan ge ut din bok själv? Det kommer att bli bra hur det än blir!

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns mycket skönt och särskilt härligt är det att det är just ni i Egenutgivarna som finns där som räddande änglar : ) Det blir bra, hur det än blir!

      Radera
  3. Gör du stora förändringar, typ hela omskrivningar? Jag håller med om att tålamod är en bra egenskap, och gudarna ska veta att vi får träna oss i att bli bättre på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inga jättestora förändringar, mest finslipning. Tålamod är en nödvändighet, har man inte det tror jag att det är lätt att bli deprimerad av alla vändor man måste ta när man skriver. Och alla tråkiga refuseringar.

      Radera
  4. Är det någon som har tålamod och ett lugn så är det du! Du är en fantastisk kvinna Anneli! Hejar på dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du!
      Tålamod har jag och lugn är jag : ) Tack för fantastisk dock! :)
      Kramar!

      Radera
  5. Duktigt och starkt att du orkar. Hejja!

    SvaraRadera
  6. Go girl!
    Jag hade en vision om att skriva en bok, eller ja fan flera hahha. Men jag orkar inte med att knattra ner allt som kommer ur huvet, jag vill prata om det istället ;-)
    Kramar på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det är ju onekligen ett oändligt knattrande : ) Och prata går ju bra det också.
      Kramar!

      Radera