.

.

onsdag 18 augusti 2010

Prins Noel

En liten del av den underbara sång som sjöngs till B på hans dop. Han har fått just namnet Noel som mellannamn av en alldeles speciell anledning. Som skriven just för honom. Nu sover han sött efter en spännande födelsedag. Min älskade lille prins.



Jag såg själva livet i Dig när du kom
Jag såg hela himlen bakom
Du var allt som mirakel betytt
Och jag kände hur jag föddes på nytt

I rummet omkring oss stod änglarna tätt
De log emot oss på sitt himmelska sätt
Skyddade sin gåva till mig
Och jag tackar Gud för att han sänt dig
Du är
Prins av Lyckan
Prins av Kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Inte först, inte störst
Men väldigt speciell
Jag är så glad att Du finns
Min älskade lilla Prins

Jag önskar att Du får precis det du vill
Jag önskar Dig världen och himlen därtill
Vet att livet väntar på dig!
Och att jag alltid ska finnas för Dig

Du är prins...

Vinden viskar ömt ditt namn och vinkar
-kom och lek!
Full av skratt
Mitt hjärtas skatt
Och stora Kärlek

Skriven och framförd av Linn Maria Wågberg. Hon skriver de vackraste texterna till sina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar