.

.

fredag 20 augusti 2010

Meningen med livet


Nej, jag har inte riktig klurat ut vad som är meningen med livet än, men jag försöker. Då och då kommer några av mina försök att dyka upp här i min blogg. Jag har en bok som heter just "Meningen med livet, enligt de stora och de kloka" och i den finns en del bra, möjliga svar på den stora frågan. Det här är en av dem.

"Livet är verkligen en bergochdalbana. Vi sitter alla fastspända och ingen kan sätta stopp. När läkaren daskar dig där bak river han biljetten, och så bär det iväg. Allteftersom man passerar genom ungdomen, vuxenlivet och åldrandet sträcker man emellanåt armarna i vädret och skriker, och ibland klamrar man sig bara fast vid stången framför sig. Men själva grejen är färden uppåt. Jag tror att det mesta man kan hoppas på vid livets slut är att man är rufsig i håret, har tappat andan och inte behövt kräkas."
Jerry Seinfeld

3 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Jag har verkligen för mig att jag skrev en kommentar här tidigare idag men den verkar ha flugit sin kos... Hur som helst så vill jag tacka för besöket inne hos mig. Det är så roligt med nya "ansikten".

    Och du har en jättefin blogg med många fina bilder - vilket brukar vara det första som fångar min uppmärksamhet.

    Meningen med livet: ja, jag vill på ålderns höst kunna säga att jag följt mitt hjärta och gjort det jag tror på och vill göra. Men det är något jag måste jobba på hela tiden - inget kommer av sig självt.

    kramkram
    Ullis

    PS Jag kommer gärna tillbaka :D

    SvaraRadera
  2. Ullis:
    Välkommen hit, kul att ha dig här!
    Jag vet egentligen att meningen med livet är allt och inget. Det är lite kul bara att läsa om hur andra uppfattar det. Att göra det man vill och brinner för är väl meningen med livet om något :) Och så barn förstås, mina barn är mitt hjärta.

    Ha en härlig helg och välkommen tillbaka!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för tips om en kul och intressant bok!

    SvaraRadera