.

.

onsdag 19 maj 2010

Äntligen vår

Äntligen är det vår på riktigt. I dag kom värmen ordentligt och man kan gå ut utan jacka. Nu är det nog dags att damma av vår- och sommarkläderna. Man får lust att prova Ronjas vårskrik. Vet inte om grannarna skulle uppskatta det dock. Det är så skönt att få känna kroppen tina upp igen efter vinterns långa kyla. Nu vill jag ut i värmen och känna solens mot mitt ansikte. Nu duger det inte att vara vit som ett lakan längre, lite solbrun hud ska bli riktigt trevligt som omväxling. I eftermiddag tror jag att jag ska välkomna värmen med ett glas champagne för längtan har varit lång i år. Hoppas den är här för att stanna nu, den härliga värmen och solen.

3 kommentarer:

  1. Om jag bodde på närmare håll hade jag gärna sällskapat med både ett glas champagne och ett Ronja Rövardotter vrål. Nu får jag nöja mig med att göra det i tankarna:)Grattis till vårvärmen!

    SvaraRadera
  2. Skön värme här med idag!=) Härligt!
    Vilken fin bild du visar!
    kram
    Adela

    SvaraRadera
  3. Sofie: Det hade varit fantastiskt trevligt.

    Nu blev det ju rött vin istället och jag fick också göra själva vrålet i tanken men det gick bra det också :)

    Adela: Det är helt underbart med värme, äntligen! Rhododendron har börjat blomma och den är ju verkligen fantastiskt vacker.

    Kramar till er!

    SvaraRadera