.

.

söndag 7 mars 2010

Upptrappning


Söndagar är en blandning av skön avkoppling och upptrappning inför den nya veckan. När man vaknar på morgonen vet man att man har en lång härlig ledig dag framför sig. I vår familj är söndagen nästan den enda dagen som vi inte har några måsten inbokade. Vi brukar ta en lång härlig promenad tillsammans. I övrigt bestämmer vi efterhand vad vi har lust med. Vi brukar ha det så lugnt och avkopplande att vi på kvällen, när barnen ska lägga sig får lite panik eftersom vi inte har förberett någonting inför morgondagen och skolan. Men det gör ingenting för det ordnar sig alltid. Med en familj på sex så är vardagen ganska full av aktiviteter så för oss är söndagarna nödvändiga och det bästa sättert att ladda batterierna på. Nu är vi redo för en ny vecka med allt vad det innebär. Bring it on!

5 kommentarer:

  1. Var ju tvungen att hoppa in och kolla vem det är som är söt och snäll, haha. Det där med lätt söndagskvällsångest känner jag igen, oj, har vi glömt att förbereda oss, igen. Men vi är nog rätt så redo för en ny vecka vi med. Jag har en småjobbig torsdag framför mej men jag kommer att överleva den.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker att strunta i ångesten, det blir som det blir iallafall :) Jag hade perfekt koll på allt tills fjärde barnet kom då tappade jag kollen helt. Nu har jag vant mig vid det och att saker faktiskt funkar även om jag inte har koll på varenda liten detalj. Ganska skönt faktiskt.

    Lycka till på torsdag.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild du har i headern! Man blir så sugen på våren! Håller med dig om att söndagar kan behövas för återhämtning. En vilodag eller "göra vad man vill dag"!
    Hoppas du får en härlig måndag!
    Kram från Adela

    SvaraRadera
  4. House of Adela: Tack, headerbilden har jag tagit på Mallorca. Vilodagen gör att man oftast får en bra måndag tycker jag.
    Ha en bra måndag du också.

    Åsa: Visst är det en skön dag.

    Kram!

    SvaraRadera